محسن جعفری نژاد بسطامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده تا هشت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کنند بنابراین از رده خارج کردن خودروها و موتورهای فرسوده و استفاده از سوخت یورو چهار و پنج در ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دستورکارهای مهم شهرهای آلوده است.

وی با تاکید بر اهمیت طرح جامع ترافیک شهری در کنترل آلایندگی بیان کرد: نوع تردد و ایستایی خودروها و ناوگان حمل و نقل شهری می تواند در بروز آلایندگی تاثیر داشته باشد؛ همچنین الگوی ساخت ساختمان ها نباید جریان هوای شهر را مختل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: آلودگی هوای این استان متاثر از مسائلی همچون افزایش نامتوازن جمعیت شهری، کاهش سرانه فضای سبز، افزایش تعداد خودروها و وسایل نقلیه موتوری، نوع سوخت وسایل گرمایشی، الگوی ساخت ساختمان ها است که از مدیریت شهری انتظار می رود به طور جدی تر به این مسائل ورود کند.

جعفری نژاد بسطامی افزود: مدیریت شهری همدان به تناسب افزایش جمعیت و توسعه شهری باید فضای سبز و زیرساخت های شهری را افزایش دهد در حالیکه میزان فضای سبز در شهر همدان کمتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه هر فرد جامعه در کاهش آلودگی هوا سهم دارد، تشریح این نقش و ایفای آن را با فرهنگسازی و آموزش ممکن دانست و از صدا و سیما، دستگاه ها و رسانه ها خواست در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از تدوین طرح جامع آلودگی هوای استان خبر داد و بیان کرد: وظایف ۲۰ دستگاه دولتی و غیر دولتی را باید در این زمینه تبیین کرد تا بر این اساس اقدامات مناسبی در خصوص کاهش آلودگی هوای شهر همدان صورت گیرد.

جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر همدان به محوطه پشت بیمارستان بعثت منتقل می شود.

از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.