منصور رضوانی‌جلال عصر سه‌شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران همدان افزود: ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات برای واگذاری به کشاورزان خسارت دیده از سیل در همدان مصوب و ۹۰ میلیارد تومان آن به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی اظهار داشت: بر اثر سیل نوروز ۱۳۹۸ در همدان، ۱۸ هزار و ۶۴۰ پرونده خسارت به کشاورزان این استان تشکیل شده است.

رضوانی‌جلال عنوان کرد: میزان غرامت به کشاورزان نیز ۱۶۲ میلیارد تومان تخمین زده شد که ۸۱ میلیارد تومان از آن تایید و ۴۷ میلیارد تومان آن به پرداخت شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این تعداد پرونده بررسی زیادی دارد درخواست داریم ۲ درصد از اعتبار تخصیصی به عنوان هزینه جاری به جهاد کشاورزی همدان واگذار شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: بر اثر سیل امسال، ۱۲۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی همدان آسیب وارد شد که از این میزان تنها ۲۲ میلیارد تومان تخصیصص داده شده است.

وی افزود: ۲۹۱ میلیارد تومان از مصوبات بند (خ) به جهاد کشاورزی همدان پرداخت شده که از این اعتبار به منظور بیمه کردن محصولات کشاورزی و کشاورزان استفاده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی همدان نیز گفت: از ابتدای سال آبی امسال تاکنون به طور متوسط در سطح استان ۱۳۴ میلی متر بارش ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت ۱۳ درصد افزایش و نسبت به سال آبی گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.

سعید باقری افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، برای سه ماه آینده بارش ها همچون میانگین بلند مدت است و دما نسبت به سال گذشته بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد به صورت میانگین افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.