سیدسعید شاهرخی چهارشنبه شب در نشست کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت در استان همدان اظهار داشت: مشارکت مردم نقش عمده ای در امنیت عمومی جامعه دارد و این فرهنگ باید ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی امنیت عمومی باعث می شود تا مردم نسبت به اموال و امنیت خود و اجتماع احساس مسئولیت کنند و کنترل، نظارت و رعایت اصول ایمنی ناشی از فرهنگ عمومی تقویت یابد.

استاندار همدان خواستار ایجاد سازمان های مردم نهاد در جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در مقوله امنیت شد و افزود: سمن ها در صورت فعالیت در این حوزه مورد حمایت قرار می گیرند.

شاهرخی تشکیل خیران امنیت را ضروری دانست و گفت: امنیت نیازمند مشارکت فرد به فرد مردم است و جلب همکاری همه جانبه را می طلبد.

وی استقرار پلیس محلات، ارتقا سطح امنیت مدارس و توجیه حراست دستگاه های اجرایی در این حوزه را مورد تاکید قرار داد.

شاهرخی افزود: صدا و سیما نیز برای بالا بردن آگاهی مردم در پیشگیری و مشارکت در حوزه امنیت، با پلیس تعامل سازنده داشته باشد.

استاندار همدان تعامل و اقدام های پلیس و شرایط امنیتی استان را قابل تقدیر دانست و گفت: دستگاه های اجرایی باید نگاه فرابخشی به نیروی انتظامی داشته باشند.

وی ساخت ۲ کلانتری در همدان را ضروری دانست و گفت: شهرداری ها باید قبل از اجرای طرح های چندهکتاری نسبت به تامین زمین برای ساخت کلانتری اقدام کنند.

شاهرخی با تاکید بر جانمایی مناسب برای نزدیک تر شدن یگان ویژه به شهر گفت: پیشنهاد شهرداری در زمین های محدوده روستای تفریجان مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.