حبیب مومیوند روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی قاچاق کالا و ارز و آثار و تبعات آن اظهار داشت: دولت با تشکیل ستاد رفع موانع تولید برای بازگشت صنایع و واحدهای تعطیل به چرخه فعالیت تلاش های بسیاری می کند اما قاچاق کالا این راه را سد کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: ورود کالای خارجی بدون عوارض و تعرفه های گمرکی ضربه بزرگی به بخش تولید و صنعت وارد می کند و مبارزه با این پدیده باید به گفتمانی مشترک بین اقشار مختلف جامعه تبدیل شود. 

مومیوند گفت: قاچاق کالا باید مانند قاچاق مواد مخدر بدنامی به دنبال داشته باشد تا مردم با دید کاسب های زرنگ به این دسته از قاچاقچیان نگاه نکنند و این نیازمند کار فرهنگی است. 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان تاکید کرد: با خرید هر کالای خارجی یک کارگر ایرانی از کار بیکار می شود و آگاهی بخشی این موضع به مردم وظیقه دانشگاهیان، نخبگان علمی، ائمه جمعه و جماعات و انجمن های هنری و ادبی است که در بین لایه های جامعه نفوذ دارند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان آبان امسال ۱۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان کشف شد، گفت: رشد ۱۶ درصدی این کشفیات نسبت به پارسال نشان از گسترش این پدیده شوم دارد.

مومیوند یادآوری کرد: ایران با ۱۶ کشور مرز مشترک دارد و این گستره مرزی کار کنترل و محدود کردن قاچاق را با دشواری های بسیار مواجه می کند و بهترین راه ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی است. 

در این نشست مقرر شد مسابقه عکاسی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا بین عکاسان استان برگزار شود و دیگر انجمن های هنری و ادبی همدان نیز طرح های ابتکاری و خلاقانه با موضوع یاد شده را به دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری اعلام کنند. 

همچنین در این نشست تخصصی مقرر شد از رسانه هایی که در زمینه یاد شده قلم زده و محتوای غنی تهیه کنند، حمایت ویژه صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.