رشید حیدری مقدم شامگاه دوشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هیات رییسه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: مهمترین طرح های اجرایی شامل ساخت ۱۵ محل زیست برای پزشک و احداث ۱۵ مرکز جامع سلامت است.

وی اضافه کرد: ۲۸ طرح عمرانی معادل ۵۴ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون با ۵۴ میلیارد تومان به اتمام رسیده است و ۵۴۳ طرح در دست اجرا است که بین ۱۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این طرح ها با اعتبارات بخش عمومی در حال اجرا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: این طرح ها شامل ساخت مرکز جامع سرطان در بیمارستان بعثت، ساخت ساختمان ستاد، بلوک زایمانی بیمارستانی فاطمیه، بخش نوزادان IVF بیمارستان فاطمیه، توسعه سه اورژانس های بیمارستانی، احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره، ساخت کتابخانه مرکزی، ساخت ۱۵ مرکز جامع سلامت، ساخت ۱۵ محل زیست پزشک، ساخت پنج پایگاه سلامت شهری، احداث ۶ پایگاه اورژانس جاده ای، احداث انبار دارویی و ساخت مسکن در نهاوند و تویسرکان است.

حیدری مقدم با بیان اینکه برای مرکز جامع سرطان غرب کشور در همدان که ۲۵ هزار متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت است ۲ دستگاه شتاب دهنده با هزینه کرد یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو خریداری شده است ابراز امیدواری کرد: مرحله اول آن تا پایان سال راه اندازی شود.

وی افزود: تکمیل مرکز جامع سرطان نیازمند ۱۳۰ میلیارد ریال است که نیمی از آن از محل منابع دانشگاه و مابقی از سوی بنیاد فرشچیان تامین می شود و هم اینک این طرح  ۶۵ درصد پیشرفت دارد که می توان به زودی مرحله اول را راه اندازی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: بیمارستان تازه تاسیس ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان در ۱۷ هزار متر مربع با هزینه کرد  ۴۵ میلیارد تومان آماده راه اندازی می شود و بیمارستان اکباتان نیز با ۲۲۰تخت در دست احداث است.

حیدری مقدم افزود: بیمارستان ولیعصر (عج) رزن با ۱۵۰ تخت در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع از محل اعتبارات وزارت متبوع در حال ساخت است و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: پردیس دانشگاه علوم پزشکی در ۱۵ هزار متر و پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است که این طرح تا خرداد سال آینده بهره برداری می‌شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  افزود: بیمارستان تویسرکان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر مسکن و شهر سازی این طرح را به موقع تحویل علوم پزشکی بدهد به تجهیزاتی که از پیش خریداری شده مجهز می شود.

حیدری مقدم گفت: میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها ۲۵۷ میلیارد تومان است که شامل بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه کمیته امداد است.

وی اظهار داشت: در حوزه توسعه دانشگاه در بخش تحقیقات و پژوهش مراکز تحقیقاتی از سه به ۲۰ مرکز تحقیقاتی افزایش یافته است همچنین رتبه پژوهشی دانشگاه از پنج به چهار در بین دانشگاه های تیپ ۲ کشور رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.