معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین که در دبیرستان دخترانه نرگس شهر همدان گفت: حضور و مشارکت والدین در اجرای طرح ها به ویژه در حوزه سلامت محور یکی از نیازهای آموزش و پرورش است.

عبدالله جعفری افزود: مساله ای سلامت دانش آموزان که به زودی عرصه های مدیریتی، کارآفرنی و نوآوری را در این استان در دست می گیرند در آموزش و پرورش بسیار با اهمیت است.

وی اضافه کرد: با توجه مسایل و مشکلات فرهنگی در حوزه تغدیه و سوء تغذیه و شرایط اقلیمی خاصی همدان نیاز است مکمل هایی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: طبق رایزنی های صورت گرفته با معاونت بهداشتی در ۱۶ هفته متوالی قرص آهن در اختیار دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم که افزون بر ۷۰ هزار نفر هستند قرار می گیرد.

جعفری ادامه داد: همچنین در زمینه دختران و پسران متوسطه اول و دوم که جمعیت افزون بر ۱۳۰ هزار دانش آموز را شامل می شوند، ویتامین دی به مدت ۹ ماه هر ماه یک عدد توزیع می شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش توان پوشش مکمل یاری برای یک مدرسه به مدت یکماه را ندارد ولی دانشگاه علوم پزشکی به علت وسعت نگاه به مقوله سلامت از حوزه پزشکی با جدیت ورود کرده است.

جعفری از سفیران سلامت خواست اطلاعات خود را در زمینه  لزوم اجرای طرح مکمل یاری تکمیل و بالا برده و این موضوع را به خانواده، همکلاسی و هم مدرسه ای ها منتقل کنند.

تاکنون ۹۹۲ هزار قرص آهن و همچنین یک میلیون ۱۷۰ پرل ویتامین دی در سراسر استان همدان توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.