کامران گردان روز یکشنبه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: اتوبوس ها بیشترین جابجایی حمل و نقل عمومی شهروندان همدانی را برعهده دارند منتهی نسبت به دوره چهارم شورای اسلامی شهر همدان شاهد کاهش تعداد آنها بوده ایم.

وی اضافه کرد: در دوره چهارم شورا ۲۱۰ دستگاه اتوبوس عمومی در سطح شهر خدمات دهی داشتند منتهی هم اینک این آمار به ۱۷۵ دستگاه کاهش یافته است.

گردان بیان کرد: در دوره چهارم شورا ۴۵ دستگاه اتوبوس خریداری و ۳۰ دستگاه نیز بازسازی شد اما در دوره پنجم با کاهش اتوبوس ها مواجه بوده ایم.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید نسبت به اتوبوس هایی که امکان بازسازی دارند، اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: حداقل نیاز شهروندان همدانی در راستای بهره مندی از اتوبوس های درون شهری ۲۰۰ دستگاه است.

وی افزود: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری یکی از سیاست های اصلی شورای اسلامی شهر همدان در راستای کاهش آلاینده ها و کمک به پاکیزگی آب و هوای این شهر است.

راه اندازی شهرداری منطقه پنج

در شصتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر همدان پیرامون راه اندازی شهرداری منطقه پنج همدان بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر حساس بودن جایگاه منطقه پنج شهرداری گفت: این منطقه در بافت تاریخی شهر همدان قرار گرفته و برای تشکیل آن باید توجه جدی صورت بگیرد.

نرگس نوراله زاده افزود: باید فردی برای پیگیری و راه اندازی این منطقه انتخاب شود که علاوه بر تجربه و توانمندی، فرصت لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: ایجاد شهرداری منطقه پنج از سال ۸۶ مطرح بوده که از سوی وزارت کشور در آن زمان مجوز صادر نشد و اکنون که درصدد راه اندازی هستیم، باید ساختار آن به شکل مناسب انجام بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.