تناسب این ورزش با ساختار قامتی بانوان، تنوع در حرکات و ارتقا سطح توان جسمانی باعث شده تا زنان بیش از مردان به این رشته گرایش پیدا کنند.

این روزها باشگاه های ورزشی مملو از بانوانی است که اغلب در رشته آمادگی جسمانی فعالیت دارند و استقبال بانوان از این رشته ورزشی سبب شده تا متقاضیان مربیگری در این رشته نیز به طور روزانه افزایش یابند.

آمادگی جسمانی محبوب بانوان همدانی

رئیس کمیته آموزش هیات ورزش های همگانی همدان اظهار داشت: هم اکنون این هیات بیشترین جمعیت آماری را به لحاظ ورزشکاران سازمان یافته در سطح استان دارد که درصد قابل توجهی از آنها در رشته آمادگی جسمانی فعالیت می‌کنند.

علیرضا نوروزی افزود: آمادگی جسمانی استان همدان در حال حاضر به عنوان یکی از ورزش های فعال کشور در راه اندازی رشته های جدید زیر مجموعه این کمیته از قبیل کانگو جامپ، بادی پامپ، جامپینگ فیتنس و سایر رشته ها پیشتاز است.

وی بیان کرد: علت این امر شیوه اطلاع رسانی صحیح و همچنین ایجاد فضای رقابتی بین مربیان آمادگی جسمانی و سعی در بروز رسانی اطلاعات آنها است.

نوروزی اضافه کرد: در حال حاضر نیز رشته هایی نظیر آمادگی جسمانی و ایروبیک، کار با دستگاه، بادی بالانس، تمرینات قدرتی و چربی سوزی که زیرشاخه های رشته آمادگی جسمانی محسوب می شوند، با استقبال بسیار چشمگیر بانوان در سطح استان همدان همراه است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد بانوی ورزشکار در رشته های مرتبط با بدنسازی و آمادگی جسمانی در قالب یکصد باشگاه ورزشی در سطح استان همدان فعالیت دارند.

نوروزی با بیان اینکه ایروبیک در بین ورزش های آمادگی جسمانی بخش بانوان، محبوب ترین رشته ارزیابی شده است، دلیل گرایش اغلب بانوان ورزشکار به این رشته را سادگی حرکات و تحرک بالای آن عنوان کرد.

رئیس کمیته آموزش هیات همگانی اظهار داشت: بانوان ورزشکار فعال در رشته های آمادگی جسمانی زیر نظر ۲۰۰ مربی کارآزموده و دارای مدارک بالای مربیگری تمرین می‌کنند.

نیاز به ۷۰۰ مربی تا سال ۱۴۰۰

نوروزی با اشاره به سند تحول ورزش همگانی همدان گفت: براساس این سند تا پایان سال ۱۴۰۰ ، باید ۷۰۰ مربی در تمامی رشته های زیر مجموعه داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون ۷۰۰ مربی در رشته های زیرمجموعه همگانی داریم و در ۲ سال آینده نیز طبق برنامه دوره های مختلف مربیگری خواهیم داشت.

رئیس کمیته آموزش هیات ورزش های همگانی همدان بیان کرد: هم اکنون بیشترین درخواست دوره های آموزشی در رشته آمادگی جسمانی وtrx و ایروبیک و پیلاتس و دیگر رشته ها است.

نوروزی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰ دوره مربیگری در رشته های زیرمجموعه همگانی برگزار کردیم.

وی یادآور شد: بر این اساس تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز دوره های مربیگری در رشته های مختلف را برگزار خواهیم کرد که البته بیشترین متقاضی نیز باز هم آمادگی جسمانی است.

وی افزود: سعی و تلاش کمیته آموزش هیات همگانی برگزاری اولین دوره هایی کشوری به میزبانی همدان است که مربیان و ورزشکاران بتوانند از نظر علمی دارای بالاترین سطح آموزشی قرار بگیرند.

نوروزی اضافه کرد: امسال با تلاش هایی که صورت گرفت اولین سمینار کراسفیت و همچنین اولین دوره مربیگری بازی ورزش کودکان در همدان برگزار شد و در آینده نزدیک اولین دوره مربیگری و داوری داژبال  نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.