سید مهدی آخشیک روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت یاده شده زیربنای کتابخانه های ملایر از پنج هزار و ۱۳۶ مترمربع به ۶ هزار و ۴۶ مترمربع افزایش یافت.

وی افزود: چهار طرح کتابخانه‌های عمومی شهید «مسعودی پور» روبروی یخدان میرفتاح ملایر، کتابخانه انتهای خیابان سعدی ملایر، کتابخانه روستای ینگی‌کند و روستای توچغاز در دست اقدام است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر ادامه داد: عملیات اجرایی سه کتابخانه یخدان میرفتاح، خیابان سعدی و روستای ینگی‌کند به‌زودی آغاز و کتابخانه روستای توچغاز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به‌زودی افتتاح می‌شود.

آخشیک سرانه فضای مطالعاتی این شهرستان را ۶ هزار و ۱۰۰ مترمربع عنوان و بیان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم باید به ۱۲ هزار مترمربع برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی این رقم به حدود ۱۲ هزار نفر عضو برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» گفت: در هفته کتاب ۲۰۸ عنوان برنامه متنوع فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود.

آخشیک با بیان اینکه یک هفته زودتر به استقبال هفته کتاب رفته‌ایم و اجرای برنامه‌ها از ۱۸ آبان آغاز شده است اظهار داشت: در این هفته ۱۳ نشست کتابخوان، یک رونمایی از کتاب، ۱۰ مسابقه کتابخوان و ۹ نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

نشست خبری اداره کتابخانه های عمومی ملایر

اجرای ۲۰۸ عنوان برنامه هفته کتاب در ملایر

وی ادامه داد: در این هفته کتاب «سرزمین ملایر در شاهنامه فردوسی» نوشته «حسن رضا رفیعی» رونمایی می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر همچنین به برگزاری نشست کتابخوان با همکاری سپاه ناحیه ملایر و هسته کتابخوانی بسیج با معرفی چهار کتاب «ر»، «مهمان صخره‌ها»، «قایقی با هشت سرنشین» و کتاب «رد پا برهنه‌ها» در ۲۹ آبان اشاره کرد.

آخشیک بیان کرد: محوریت این نشست کتاب‌هایی است که در حوزه دفاع مقدس و شهدای این شهرستان به رشته تحریر درآمده و یا درباره رزمندگان دفاع مقدس است و یا توسط رزمندگان نوشته شده است.

وی برگزاری سه مسابقه آنلاین سه کتاب، مسابقه عکاسی در سه بخش کتاب و کتابخوانی، مردم و کتاب و نمای بیرونی کتاب، نواختن زنگ کتاب در مدارس، دیدار با امام جمعه ازندریان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم شهید ابراهیم خانی و نشست تربیتی و فرهنگی ویژه بانوان را از جمله برنامه‌های هفته کتاب برشمرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر گفت: در صدد هستیم جمعه هفته جاری با همراهی بسیج دستگاه‌های اجرایی، اصناف و سایر نهادها اردوی جهای به روستای «کیکله» در راستای محرومیت زدایی داشته باشیم.

آخشیک بیان کرد: در سه کتابخانه علامه مجلسی، شهید بهشتی و توحید سامن به صورت آنلاین مقاله‌های علوم اسلامی و انسانی در اختیار دانشجویان علوم انسانی قرار می‌گیرد.

شهرستان ملایر دارای ۲۲ باب کتابخانه عمومی، ۲۱ باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی است.

هفته کتاب از ۲۳ آبان به مدت یک هفته با شعار «حال خوش خواندن» آغاز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.