البته اعضای شورای اسلامی شهر ملایر پایان سال گذشته سوال‌هایی را نیز به صورت شفاهی از شهردار ملایر مطرح کردند که پاسخ شهردار قانع کننده بود و طرح سوال در حد شفاهی خاتمه یافت. 

اما گویا شورانشینان از روند عملکرد مدیریت شهری انتقاد دارند و به سوال شفاهی از شهردار بسنده نکردند و پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره یازدهم مهر امسال سوال کتبی از «حسین بابایی» را مطرح کردند و به گفته اعضای شورا به دلیل همزمانی با ایام اربعین ابلاغ سوال‌ها به شهردار تا هفته گذشته به طول انجامید.

اعضای شورای اسلامی شهر ملایر پنج سوال را که بیشتر در حوزه درآمدهای پایدار شهری، طرح‌های نیمه تمام، برنامه آینده شهردار برای تامین حقوق و دستمزد پرسنل، پیمانکاران و مواجهه با بحران است، پنجشنبه هفته گذشته به شهردار ابلاغ کردند و شهردار در ۱۰ روز فرصت دارد به این سوال‌ها پاسخ دهد.

میزان درآمدهای پایدار شهری با ذکر روش‌های تامین و ایجاد درآمد، درصد تحقق بودجه در هفت ماه نخست سال با ذکر منابع، مبلغ، عنوان عوارض، جریمه، مالیات بر ارزش افزوده با سایر منابع اعلام و درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی و انتفاعی از ابتدای تصدی‌گری شهردار با ذکر نام و درصد پیشرفت از جمله سوالات طرح شده از شهردار است.

علت اتکای بیش از حد شهرداری به درآمدهای حاصل از جرایم کمیسیون ماده صد و عوارض پروانه ساختمانی، تعهد نداشتن منابع درآمد پایدار و برنامه‌های آتی شهردار در مواجهه با بحران، رکود اقتصادی و تامین منابع مالی مورد نیاز با پیش‌بینی مبلغ درآمد سوال‌هایی است که اعضای شورای اسلامی شهر ملایر از شهردار پرسیده‌اند.

قرار است شنبه آینده پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه از زمان ابلاغ سوال‌ها، شهردار ملایر در صحن شورا حاضر و به این سوال‌ها پاسخ دهد.

شورای اسلامی شهر ملایر

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در این باره روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهردار ملایر شنبه هفته آینده باید به صحن شورا بیاید و به سوال‌های مطرح شده پاسخ دهد، اگر اعضای شورا قانع شوند، شهردار به کار خود ادامه می‌دهد، در غیر اینصورت استیضاح می‌شود.

جلیل کولیوند با بیان اینکه طرح سوال از شهردار به امضای هفت عضو شورای شهر رسیده است افزود: این اولین بار است که از زمان شروع به کار «حسین بابایی» به عنوان شهردار ملایر سوال از وی مطرح شده است.

وی بابایی را فردی سالم و متعهد به کار دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه وی از بدنه شهرداری است و مشکلات شهر را می‌داند، انتظار داشتیم فراتر از شهرداران قبلی عمل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه مقصر شهردار و عوامل اجرایی وی نیست تاکید کرد: ما به رکود اقتصادی موجود در کشور واقف هستیم، در حالی‌که بخشی از این رکود به شهرداری‌ها بر می‌گردد.

کولیوند ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که از شهرداری ملایر سراغ دارم، اگر مجموعه خوب کار کند، هیچگاه لَنگ نمی‌ماند.

وی یادآور شد: در این شرایط بد اقتصادی باید کار کوششی در شهر انجام می‌شد که نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است.

کولیوند حمایت اعضای شورای شهر از شهردار ملایر را در مقایسه با دوره‌های قبل بهتر و جدی‌تر دانست و گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با حمایت از شهردار به مدیریت شهری کنیم و کمترین حاشیه را در این دوره داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه در کاهش هزینه‌ها موفق عمل کردیم افزود: بسیاری از شهرداری‌ها چند ماه حقوق معوقه دارند، اما شهرداری ملایر اینگونه نیست.

کولیوند با تاکید بر اینکه ما گلایه‌ای از خودِ شهردار نداریم ادامه داد: شهرداری با یک نفر نمی‌چرخد، بلکه باید نیروهای پا به کار، خودجوش و با تجربه داشته باشد.

وی بیان کرد: تا حدودی در مجموعه شهرداری هماهنگی خوبی وجود ندارد و تنها مشکل ما نیز همین موضوع است.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر اظهار داشت: بابایی فردی محجوب است و این امر موجب شده عده‌ای کاری که به صلاح شهرداری است را انجام نمی‌دهند، در حالی‌که باید در شهر کار انجام شود و مردم از ما انتظار دارند.

کولیوند افزود: طرح سوال از شهردار ملایر بر خلاف میل باطنی‌مان انجام شد و امیدواریم از پاسخ شهردار قانع شویم و شهردار به کار خود ادامه دهد.

به گفته وی شورای شهر ملایر پاسخ‌های قانع کننده‌ای درباره تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی همچون هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه، آبنمای دریاپه کوثر، محوطه‌سازی پارک کوهسار، احداث بخش تجاری پارکینگ راستان و احداث پل غیرهمسطح میدان تعاون از محل درآمد این مجتمع، تکمیل کانال پشت ناسیونال، احداث ایستگاه آنش‌نشانی و ساختمان تجاری انتهاب خیابان قائم مقام از شهردار می‌خواهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.