برتری ۱۳ بر صفر کشورمان مقابل مالدیو و تساوی فلسطین برابر افغانستان در دور نخست این مرحله از مسابقات را می توان شروع امیدوار کننده آنها برای رسیدن به سهمه صعود دانست.

صعود تنها یک تیم از هر گروه به مرحله بعدی زیر ۱۶ سال فوتبال آسیا باعث شده تا رقابت بین تیم ها حساس و کسب بیشترین امتیاز ، برد در داخل میدان را داغ کند.

اگرچه تیم ملی کشورمان در بازی نخست خود از این گروه توانست با نتیجه پرگل ۱۳ بر صفر مقابل مالدیو به برتری برسد اما این برد ضامن صعود ملی پوشان ایرانی نیست.

شاگردان حسین عبدی برای اینکه بتوانند با امیدواری بیشتری شانس خود را برای صعود افزایش دهند، مقابل فلسطین محکوم به برد هستند.

در واقع ملی پوشان کشورمان با پیروزی مقابل فلسطین می توانند نیمی از مسیر صعود را با موفقیت طی کنند.

با این حال فلسطین هم تیم دست و پا بسته ای نیست و در دیدار مقابل افغانستان نشان داد که برای تفریح به همدان سفر نکرده است.

شاگردان مکرم دبوب اگرچه می توانستند مقابل افغانستان برتری خود را حفظ کنند اما غفلت در این بازی سبب شد تا سه امتیاز مهم را از دست بدهند.

فلسطین فقط در صورت پیروزی مقابل ایران می تواند امیدوارانه در روز پایانی مسابقات به مصاف مالدیو برود.

آنها می دانند که تساوی در این دیدار هم بی فایده است و باید هر آنچه که توان دارند، امشب برای برد مقابل ایران بکار بگیرند.

فلسطین تیمی کم تجربه اما فیزیکی

ملی پوشان فلسطین در بازی نخست مقابل افغانستان اگرچه از فیزیک بدنی برتر نسبت به حریف برخوردار بودند و در بازی های «من تو من» بهتر از حریف ظاهر شدند اما کم تجربگی کار دست آنها داد.

این تیم در بازی نخست خود تاکتیک مشخصی در زمین نداشت و برپایه بازی قدرتی توانست مقابل افغانستان به پیروزی برسد.

خستگی مفرد بازیکنان افغانستان نیز مزید بر علت شد تا شاگردام مکرم دبوب بتوانند تساوی را رقم بزنند.

ملی پوشان فلسطین تجربه بین المللی ندارند و اردوی این تیم در دو سه ماه اخیر در داخل این کشور تشکیل شد اما تجربه کادر فنی این تیم به قدری هست که بتوانند برابر هر تیمی مشکل ایجاد کنند.

این احتمال وجود دارد که تیم ملی فلسطین در بازی مقابل ایران دفاع چندلایه را تشکیل دهد و با اتکا به قدرت بدنی بازیکنان به دنبال ضد حمله ها باشند.

به شاگردانم ایمان دارم

سرمربی تیم ملی فلسطین انگیزه تیمش مقابل ایران را دوچندان می داند و می گوید: هر تیمی شانس صعود دارد و به بازی آینده مقابل ایران تمرکز کرده ایم.

مکرم دبوب افزود: به شاگردانم ایمان دارم و شانس برای صعود را برابر می دانم.

وی اضافه کرد: امشب می توانیم با برتری مقابل ایران مسیر صعود را هموار سازیم.

دبوب تغییر در ترکیب تیمش مقابل ایران را محتمل دانست و گفت: برای هر بازی تاکتیک خاصی داریم.

فلسطین بهتر از مالدیو

مربی تیم فوتبال نوجوانان ایران معتقد است که تیم فلسطین نسبت به مالدیو حریف بهتری برای ایران خواهد بود.

محمدرضا مهدوی پیرامون بازی امشب مقابل فلسطین گفت: بازیکنان فلسطین به نسبت بلند قامت هستند اما تاکتیک مشخصی ندارند.

وی اضافه کرد: این تیم در بازی مقابل افغانستان خیلی سرحال نبود که به نظرم به دلیل این بود که بازی اولشان در این مسابقات را پشت سر می‌گذاشتند.

مهدوی خاطرنشان کرد: به طورکلی فکر می کنم فلسطین حریف خوبی برای تیم ما خواهد بود و با توجه به اینکه فیزیک آنها نزدیک به بازیکنان ما است و با درنظر گرفتن اینکه همه حریفان با انگیزه دو چندان مقابل تیم ایران حاضر می شوند، بازی بهتری را شاهد باشیم.

دیدار تیم های ایران و فلسطین در چارچوب دومین شب از مرحله مقدماتی گروه سوم فوتبال زیر ۱۶ سال آسیا از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه امشب در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج همدان آغاز می شود.

تیم ایران هم اکنون با سه امتیاز صدرنشین است و فلسطین و افغانستان با یک امتیاز تعقیب کننده ملی پوشان کشورمان در گروه سوم نوجوانان آسیا هستند.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.