محمودرضا رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۱۹ گروه ثابت و ۳۵ سیار،  ۸۶ نفر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظران ذبح شرعی مستقر هستند.

وی بیان کرد: این طرح به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و تامین غذای سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان و در راستای اطمینان خاطر نیکوکارانی که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به ذبح دام و نذورات دام قربانی می کنند، انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه گروه های بازرسی و نظارت بهداشتی در اداره های دامپزشکی استان تجهیز و سازماندهی شده اند از شهروندان خواست: نسبت به تامین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند.

 رسولی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نیاز به معاینه رایگان دام ها، نذورات و لاشه دام های قربانی، مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یا با سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.

وی اظهار داشت: در طول دهه اول محرم گروههای سیار و بازرسان دامپزشکی در سطح استان همدان حضور داشته و بر کشتار دام نظارت کامل دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در روز تاسوعا و عاشورا، ۲۹ نفر دامپزشک، ۴۴ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ نفر ناظر شرعی بر کشتار دام نظارت دارند و در صورت تماس با شماره ۱۵۱۲، اکیپ سیار دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم است.

 رسولی اظهار داشت: پنج مرکز کشتارگاه در روز تاسوعا و عاشورا در سطح استان همدان  فعالیت دارند که همگی با حضور بازرسان بهداشتی در حال آماده باش هستند و افراد با حضور در این مراکز و یا تماس با گروه سیار از خدمات ویژه ذبح دام برخوردار می‌شوند. 

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.