سید ناصر محمودی روز پنجشنبه در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور افزود: محصولات کشاورزی می‌تواند راهی برای توسعه چهار استان غرب کشور باشد.

وی اظهار داشت: حمایت از شهرک بنکداران غرب کشور در ورودی شهر همدان، اثربخش است و می تواند ترمینالی برای توزیع کالا در غرب کشور باشد.

محمودی با اشاره به اینکه گردشگری امروز حرف نخست را در دنیا می زند، عنوان کرد: استان همدان ظرفیت های زیادی در این حوزه دارد و با بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری می تواند قطب گردشگری کشور باشد.

وی بیان کرد: ۲۶۴ واحد تولید سفال در شهرک سفال لالجین فعالیت دارند که می توانند منبعی برای ورود ارز به استان باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: فرش دستباف همدان اعتبار خاصی در غرب کشور دارد که برنامه داریم با حضور سرمایه گذاران، نقشه و طرح آن را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان همدان ظرفیت بالایی دارد و می تواند منطقه ویژه ای برای درمان بیماران غرب کشور و کشورهای همسایه باشد گفت: ایجاد مرکز گیاهان دارویی در ایجاد اشتغال و توسعه، ساز و کار جدیدی تعریف کند.

محمودی اضافه کرد: ۲۰ هکتار زمین برای نمایشگاه بین المللی در همدان در نظر گرفته شده است که فضایی برای معرفی توانمندی های تولید کنندگان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با بیان اینکه ایجاد شهرک مشتقات دامی می تواند ما را در تنظیم بازار منطقه ای یاری کند گفت: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد با یک هزار ۸۰۰ هکتار فضا می تواند به عنوان بندر خشک، مرکز تبادل کالا و حضور سرمایه گذاران باشد.

محمودی اظهار داشت: با راه اندازی مراکز گردشگری در مرز مشترک بین استان های همجوار، می‌توان گردشگر را به استان دیگر هدایت کرد.

وی افزود: هفت نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری مستقیم شرکت های خارجی در همدان ساخته شده است.

وی تاکید کرد: فرصت های سرمایه گذاری در استان شناسایی شده و به سرمایه گذاران فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و راه توصیه می شود.

۹۹۰۴/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.