حسین قراباغی روز دوشنبه در نشست کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اظهار داشت: با وجود اینکه اجرای طرح بوستان ١٠٢ هکتاری ولایت اولویت بودجه سال جاری لحاظ شده اما روند کندی را در انجام آن شاهد هستیم.

وی بیان کرد: سرعت بخشیدن به روند اجرای این بوستان مورد تاکید است و شرایط فعلی طرح با عنوان یک منطقه توریستی - تفریحی توجیه اجتماعی و اقتصادی ندارد.

قراباغی اضافه کرد: این طرح بزرگ شهری در راستای سیاست‌های شورای شهر و پیشنهاد شهردار با رویکرد افزایش سرانه فضای سبز شهری، ایجاد یک مکان توریستی - تفریحی و ورود بخش خصوصی به منظور سرمایه ‌گذاری در عرصه مدیریت شهری بنا شده است.

وی یادآور شد: ایجاد این بوستان سرانه فضای سبز شهری همدان را افزایش چشمگیری خواهد داد و موقعیت تفریحی بسیار خوبی برای نسل های آینده فراهم می سازد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان احداث بوستان  ۱۰۲ هکتاری ولایت را اقدام ماندگار در این شهر برشمرد و افزود: پس از چهل سال مکان و ظرفیت جدیدی در همدان برای تفریح و گردش مردم ایجاد نشده و پارک ولایت می تواند در این زمینه پاسخگوی مطالبه شهروندان و حتی گردشگران باشد.

بوستان ولایت به وسعت ۱۰۲ هکتار در یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهر همدان احداث می شود.

منطقه حیدره تا مسیر سایت دانشگاه بوعلی سینا و نیز باغ های قدیمی فخرآباد همدان مسیر ایجاد این بوستان است.

هم اکنون ۱۷ هزار اصله انواع درخت در این منطقه وجود دارد و شرایط خوبی را برای تبدیل به پارک کوهستانی - جنگلی مهیا ساخته است.

هم اینک در شهر همدان سه هزار هکتار باغ و ۵۸۰ هکتار فضای سبز وجود دارد.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.