امروز شنبه سرپرست هیات بوکس همدان با گذشت کمتر از سه ماه در این سمت ، به طور رسمی استعفا کرد.

سعید دوست محمدی اواسط اردیبهشت ماه امسال در حکمی از سوی فدراسیون بوکس به عنوان سرپرست هیات همدان منصوب شد و حالا به دلیل حاشیه های گسترده در این ورزش از سمت خود استعفا داد.

دوست محمدی با ورود به عرصه بوکس هیچ گاه تصور این را نداشت که حاشیه های دوران گذشته بوکس با وجود تغییرات همچنان ادامه یابد.

سرپرست هیات بوکس همدان هر اندازه سعی کرد تا بوکس را در ساحل آرامش نگه دارد، طوفان حاشیه ها امان از او برید.

استعفا برای فرار از حاشیه ها

دوست محمدی سرپرست مستعفی بوکس همدان در استعفای خود نوشت: در مدت حضورم همراه با اعضای هیات ، خالصانه و به دور از هیچ چشم داشت مادی و تنها با عشق و منتی که بر برادر کوچکترشان داشته اند مجموع اتفاقاتی پیش آمد که موجب این تصمیم شد و از بارز ترین آن می‌توان به نمایش و توهین به افکار عمومی و ایجاد فضای بداخلاقی یا زیرپا گذاشتن ‏ارزشهای اخلاقی اشاره کرد.

دوست محمدی افزود: افسوس که هیچ اتحاد و همدلی برای رساندن ورزش بوکس به جایگاه واقعی خود در بین مربیان، ورزشکاران و فعالان این رشته ورزشی استان وجود ندارد و این تنها مقوله ای است که راه ادامه کار را برایمان بسته است.

وی بیان کرد: اکنون با توجه به نوع تفکر و اندیشه تخریبی برخی مربیان و فعالان بوکس استان که همواره خود را محق در همه بخش های اداره این رشته ورزشی دانسته و حتی در مواقعی تمام  مربیان دیگر را نیز بدون صلاحیت می‌دانند، با رویکردی به دور از اخلاق و منش جوانمردی و پهلوانی که الفبای طریقت ورزش است برخلاف ‏میل باطنی از پذیرش این مسئولیت امتناع کرده و استعفای خود را تقدیم می دارم.

دوست محمدی با قدردانی، اعتماد و حسن نظر جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان همدان و نیز دلسوزان واقعی بوکس خاطرنشان کرد: لازم می دانم از پیشکسوتان و دلسوزانی که ما را تا این جای کار همراهی کرده تشکر و قدردانی کرده و برای بوکس همدان آرزوی روزهای درخشان دارم.

همه نگاه ها به مدیرکل ورزش

استعفای رسمی دوست محمدی از سرپرستی هیات بوکس همدان در شرایطی است که همگان منتظر تصمیم محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان استان خواهند بود.

بر اساس قوانین سرپرستی یک هیات حداکثر ۶ ماه قانونی است و تا به اینجا سه ماه از مسئولیت دوست محمدی از این سمت سپری می شود.

حالا باید دید جهانشیر آیا با این استعفا موافقت می کند.

اوایل اردیبهشت ماه امسال داود دوامی رئیس سابق هیات بوکس همدان از سمت خود استعفا کرد که با موافقت فدراسیون و دستگاه ورزش همدان مواجه شد.

مرگ تدریجی در مسیر بوکس همدان

ورزش بوکس در همدان با پیشینه ای طلایی در چند سال اخیر با چالش ها و حاشیه های پرسروصدا همراه بوده به نظر می رسد قرار نیست جنجال و حاشیه از این رشته رخت ببندد.

بوکس همدان میعادگاه قهرمانان مطرح بین المللی در گذشته نظیر محمد جلالی، سعید نوروزی و میثم هندی بوده؛ اما حاشیه ها در سال های گذشته اجازه نداد که عرض اندام در رینگ تیم ملی و قرار گرفتن در ترکیب اصلی تداوم یابد.

در واقع تنش های ایجاد شده در ورزش بوکس این استان باعث شد تا برخی پیشکسوتان و مربیان نامی، عطای خدمت را به لقایش ببخشند و جوان تر ها نیز اسیر حاشیه ها شوند.

بوکس همدان در سال های اخیر بنابر همین حاشیه ها، همواره پر نوسان ظاهر شده و هرگز نتوانست به جایگاه اصلی خود بازگردد.

موفقیت های لحظه ای و آنی، دلخوش شدن به تک مدال آوری ها، دغدغه های مالی، نبود اتحاد و انسجام بین خانواده بوکس و البته ضعف در مدیریت باعث شد تا این رشته ورزشی در سال های اخیر دچار حاشیه ها شود.

ناکامی در بوکس نوجوانان

در ماه گذشته تیم بوکس همدان در شرایطی راهی مسابقات کشوری شد که تنها به یک مدال برنز رسید.

تیم نوجوانان بوکس استان همدان در رقابت های قهرمانی کشور نوجوانان انتخابی تیم ملی که با هشت سهمیه حضور پیدا کرده بود در نهایت تنها به یک مدال برنز اکتفا کرد.

با کسب نتایج و امتیازات تیم نوجوانان استان همدان سهمیه این تیم برای سال آینده نصف شد.

این ناکامی با حواشی گسترده در فضای مجازی مواجه شد تا نشان دهد با وجود تغییر در هیات بوکس، اتفاق های ناخوشایند در این ورزش همچنان ادامه دارد.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.