رئیس بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان از وارد شدن خسارت به 1663 واحد مسکونی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در سطح روستاها 581 واحد احداثی و در سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج 15 واحد احداثی و در بخش تعمیری نیز در مجموع 1067 واحد داشته است.
روح‌الله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: در فروردین ماه امسال با وجود پیش بینی های لازم در مقابله باسیل و بارشهای فراوانی که درسطح شهرستان  صورت گرفت، متأسفانه شاهد وارد شدن خسارت به 1663 واحد مسکونی در سطح شهرستان بودیم که در راستای بازسازی ویرانی ها و اسکان خانوارهای آسیب دیده در اسرع وقت با تشکیل تیمهای نظارتی و ارزیاب خسارات وارده به این منازل را ارزیابی کردند و به سرعت پیگیر مراحل ساخت شدیم.
وی افزود: میزان خسارات وارده به مناطق مسکونی استان همدان با استان لرستان خیلی متفاوت نبود اما چون این آسیبها و خرابی ها در سطح استان و کشور رسانه ای نشد باعث شد مطالبه گری تسهیلات و اعتبارات به تعویق بیفتد اما خوشبختانه با وجود تمام مشکلات با تشکیل تیم و کارگروه بازسازی و نظارت دقیق و سریع حتی بیشتر از زمان کاری توانستیم به شناسایی و بازسازی این واحدها بپردازیم.
وی با اشاره به اختصاص دیرهنگام اعتبارات خسارت سیل بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات برابر با خسارات وارده به واحدهای روستایی در سطح شهرستان اختصاص یافت که تخصیص اول ابلاغ شد و تخصیص دوم هم ابلاغ می شود.
بهرامی یادآور شد: در شهرستان تویسرکان بارش واقعا سنگین بود و ما فکر نمی کردیم این تعداد واحد دچار مشکل شود بنابراین از روز 13 فروردین 8 تیم کار ارزیابی را آغاز کردند و جزء نخستین شهرستان هایی بودیم که کار ارزیابی را در سریعترین زمان ممکن به اتمام رساندیم به طوریکه از 97 روستا و سه شهر که افزون بر 2500 واحد خسارت دیده داشت، بازدید به عمل آمد که 1663 واحد به عنوان خسارت دیده در سامانه پایش ثبت شد.
وی با اشاره به اینکه واحدهای خسارت دیده را در دو سطح احداثی و تعمیری طبقه بندی کردیم، ادامه داد: در سطح روستاها 581 واحد احداثی و در سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج 15 واحد احداثی و در بخش تعمیری نیز در مجموع 1067 واحد داشته است.
رئیس بنیاد مسکن تویسرکان عنوان کرد: در مجموع 291 واحد احداثی روستایی و7 واحد شهری به تأیید رسید که اعتبار و تسهیلات  شهرستان تویسرکان برای مرحله اول به منظور احداث 276 واحد روستایی و 6 واحد شهری ابلاغ و اجرا شده است.
وی افزود: در ادامه در بخش تعمیری 80 واحد روستایی و 34 واحد شهری و همچنین در بخش معیشتی هم 97 واحد روستایی و 2 واحد شهری به تأیید رسید که برای 108 واحد تعمیری و 78 معیشتی در گام اول اعتبار و تسهیلات ابلاغ و اجرا شده است که تمامی این واحدها برای عقد قرداد به بانک معرفی شدند.
بهرامی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای خسارت دیده احداثی در روستاهای شهرستان، 40 میلیون تومان و در شهرها 50 میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد و پذیرش ضمانت زنجیره ای است و برای قسمتی از واحدهای خسارت دیده احداثی علاوه بر تسهیلات ذکر شده، 15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی درنظر گرفته شده و برای کلیه واحدهای خسارت دیده احداثی، به منظور اسکان موقت و اجاره مکان اسکان نیز 6 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 160 کیسه سیمان رایگان داده می شود.
وی گفت: همچنین 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای کمک به واحدهای مسکونی خسارت دیده  احداثی در روستاها و 12 میلیون تومان نیز به واحدهای خسارت دیده احداثی شهری تعلق می گیرد و برای تعمیر واحدهای مسکونی نیز 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.
بهرامی تأکید کرد: همه مراحل طراحی، نقشه کشی و صدور پروانه برای واحدهای مسکونی خسارت دیده به صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن انجام می شود.
وی در پایان از تلاش دلسوزانه و بی وقفه ۸ تیم ارزیابی که توانستند به سرعت و در کمترین زمان ممکن خسارات وارده به واحدهای مسکونی را ارزیابی کنند و خانوارهای بی سرپناه را در اسرع وقت اسکان دهند، تشکر ویژه داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.