احمد جمشیدیان روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته امسال شاهد لیگی جذاب، پرگل، پرتماشاچی و با افزایش شمار مدعیان بودیم منتهی کاستی هایی را نیز به همراه داشت.
وی اضافه کرد: یکی از جذابیت های لیگ امسال در این بود که تیم قهرمان و تیم های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا تا آخرین روز مشخص نبودند و جذابیت در بالا و پایین جدول را شاهد بودیم.
جمشیدیان بیان کرد: امسال مدعیان سنتی لیگ برتر حرارت لیگ در بالای جدول را دوچندان کرده بودند اما پدیده مشهد بدون تردید با توجه به امکانات و داشته های این تیم، شگفتی ساز مسابقات بود.

* پرسپولیس شایسته قهرمانی بود
بازیکن سابق استقلال تهران با اشاره به قهرمانی تیم پرسپولیس گفت: به نظرم این قهرمانی حق آنها بود.
جمشیدیان افزود: پرسپولیس در یکی از سخت ترین سال ها که در چهار جام داخلی و خارجی درگیر بود، موفق شد عنوان قهرمانی فصل جاری را تصاحب کند.
وی اضافه کرد: این قهرمانی برای آنها بسیار ارزشمند بود و حالا با رکورد قهرمانی های سپاهان نیز برابری می کند.
وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس در شرایطی قهرمان شد که تیم های خوب دیگر هم در لیگ حضور داشتند.
این بازیکن سابق تیم ملی افزود: به باشگاه پرسپولیس باید تبریک گفت که سه سال در لیگ ایران قدرت نمایی کرد.

* خیزش سپاهان کم سابقه بود
کاپیتان سابق سپاهان اصفهان با تمجید از تیمی که در آن بازی می کرد گفت: سپاهان فصل قبل در رتبه چهاردهم قرار گرفت اما اکنون با قرار گرفته در رتبه دوم، بهترین جهش را داشت.
جمشیدیان افزود: این جهش بسیار خوب در تاریخ لیگ برتر کم سابقه است و نتیجه ای درخشان برای امیر قلعه نویی و شاگردانش محسوب می شود.
وی یادآور شد: سپاهان پس از دو سه سال دوری از کورس رقابت ها، بار دیگر بین مدعیان قرار گرفت و حتی شانس لازم را داشت که قهرمان شود.

* استقلال بازنده لیگ برتر بود
بازیکن سابق استقلال پیرامون عملکرد این تیم در فصل جاری گفت: به نظرم استقلال بازنده لیگ برتر امسال بود.
جمشیدیان افزود: استقلال می توانست از خستگی پرسپولیس و شراطی که داشت و هم چنین امتیازهایی که سپاهان در نیم فصل دوم از دست داد، برای رسیدن به قهرمانی استفاده کند.
وی اضافه کرد: استقلال نیم فصل با جذب چند بازیکن تقویت شد و اگر کمی با هوش تر و کم حاشیه عمل می کرد چه بسا می توانست قهرمان شود.
وی یادآور شد: ناکام امسال استقلال بود که از فرصت ها استفاده نکرد.

* پدیده شگفتی ساز بود، تراکتور بازنده فصل
جمشیدیان از تیم پدیده مشهد به عنوان شگفتی ساز این رقابت ها نام برد و گفت: تیمی که با حداقل داشته ها این چنین نتیجه گرفت، قابل تمجید است.
وی در خصوص عملکرد تراکتورسازی نیز گفت: بازنده فصل تراکتورسازی تبریز بود که با هزاران هوادار و میلیاردها هزینه و این همه ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری، نتایج خوبی نگرفت و ناکام بزرگ و بازنده فصل بود.
جمشیدیان خاطرنشان کرد: در مجموع یکی دیگر از مزیت های لیگ امسال حضور پرشمار تماشاگر طرفدار تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، سپیدرود رشت، نساجی مازندران، نفت آبادان، پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز بود که گرمی بخش مسابقات بودند و باعث شد لیگ برتر بازهم جذاب شود.

* ضعف های فوتبال برتر
بازیکن سابق سپاهان و استقلال تهران به ضعف های لیگ امسال اشاره می کند و می گوید: امسال با تعطیلی 45 روزه لیگ مواجه بودیم که قابل هضم نبود ضمن اینکه نوع برگزاری جام حذفی همچنان مشکل دارد.
وی اضافه کرد: دور نیمه نهایی جام حذفی باید قبل از لیگ برتر تمام شود و تنها فینالیست ها مشخص شوند تا پایان دهنده مسابقات هر فصل باشند.
جمشیدیان بیان کرد: پایان نیافتن جام حذفی باعث ایجاد حواشی و ذهنیت هایی پیرامون این رقابت ها می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال پدیده ای در لیگ برتر نداشتیم، گفت: فلسفه برگزاری لیگ باید شکوفایی استعدادها و زمینه حضورشان در تیم های ملی باشد اما امسال خیلی بازیکنان جوان و پدیده نداشتیم.
جمشیدیان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پرسپولیس که قهرمان شد پدیده نداشت و سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و علیرضا بیرانوند مامور گل نخوردن بودند و علی علیپور نیز در نوک حمله وظیفه گلزنی داشت.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.