به گزارش ایرنا حسین فارسی روز دوشنبه در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملایر اظهار داشت: سال 92 درخواست ایجاد سایت جدید کوره های آجرپزی در محدوده سه روستای اسکنان، آرته بلاغ و کلیل آباد این شهرستان انجام شد که قرار است 20 واحد کوره آجرپزی در این سایت احداث شود.
وی افزود: امور منابع آب 200 مترمکعب آب در شبانه روز برای 20 واحد کوره آجرپزی در این سایت در نظر گرفت، اما به دلیل رکود مسکن عملیات اجرایی آن تاکنون متوقف مانده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رونق مسکن، سرمایه گذاران در تلاش برای شروع عملیات اجرایی این سایت هستند، در حالیکه تخصیص آب مورد نیاز برای این واحدها با مشکل مواجه شده است.
فارسی حمایت از بخش تولید، صنعت و اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: طبق این ضرورت منابع امور آب و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هر چه سریعتر تخصیص آب مورد نیاز برای این سایت را دوباره مورد بررسی قرار دهند.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبه های قبلی برای اختصاص آب سایت جدید کوره های آجرپزی ملایر، کارشناسی های انجام شده برای اخذ تصمیم های مورد نیاز به استان ارسال شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد هر آنچه کارگروه تخصصی استان با آن موافقت کرد، ما نیز با کلیات آن موافق هستیم.
فارسی درباره سایت قدیم کوره های آجرپزی ملایر نیز بیان کرد: حدود 20 سال گذشته در حاشیه شهر ملایر و محدوده روستاهای حرم آباد و توچغاز کوره های آجرپزی احداث شد که به دلیل آلودگی مقرر شد این واحدها در سایت جدیدی به نام سایت «حسین آبادناظم» مستقر شوند.
وی گفت: به دلیل کمبود زمین، دوباره اختصاص زمین برای ایجاد سایت جدید کوره های آجرپزی درخواست شد که در سال های 93 و 94 به دلیل رکود بازار مسکن این روند متوقف شد.
فارسی افزود: با زلزله سال گذشته کرمانشاه و سیل اخیر، میزان درخواست آجر از این واحدها افزایش یافته است و واحدهای کوره آجرپزی به دنبال راه اندازی سریع این سایت هستند.
مدیر امور منابع آب ملایر نیز اظهار داشت: میزان آب مورد نیاز سایت جدید کوره های آجرپزی ملایر باید مشخص شود.
محمد مظفری گفت: مقرر شد پس از تشکیل کارگروه تخصیص زیر نظر استان همدان، طبق اولویت این مشکل نیز در کارگروه مطرح و تصمیم های لازم برای میزان تخصیص آب اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود 10 کوره آجرپزی در سایت «حسین آباد ناظم» ملایر مشغول فعالیت هستند که سالانه حدود 120 هزار تن آجر تولید می کنند.
در سایت جدید کوره های آجرپزی ملایر نیز 20 واحد طراحی شده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.