به گزارش ایرنا در این اطلاعیه که روز سه شنبه به ایرنا نمابر شد، سردار بخشعلی کامرانی صالح خواستار رعایت آداب و شئون دینی در این ماه شد و از شهروندان خواست: علاوه بر همکاری با نیروی انتظامی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به فوریت های پلیسی اعلام کنند.
در این اطلاعیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است از شهروندان خواسته شده این فریضه را در این ماه به صورت ویژه رعایت کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: رعایت عفاف و حجاب اسلامی از سوی شهروندان یک تکلیف دینی و اسلامی و خواست عموم آحاد جامعه است پس پلیس با افراد هنجار شکن در این زمینه قاطعانه برخورد خواهد کرد.
پلیس از متصدیان واحد های صنفی مجاز به فعالیت خواست نسبت به استتار نمای خارجی مکان در حد متعارف اقدام و به شکلی عمل شود که داخل آن از بیرون قابل رویت نباشد.
همچنین به متصدیان واحد های صنفی سوپر مارکت، خوارو بار فروش و قنادی تاکید کرد: از صرف هر گونه مواد غذایی در مکان صنفی ممانعت به عمل آورند.
فرماندهی انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه واحد های پذیرایی مستقر در داخل مراکز اقامتی تنها مجاز به پذیرایی و ارائه خدمات به مراجعان خود با رعایت پوشش لازم هستند گفت: متصدیان تمامی مراکز پذیرایی درون شهری و بین راهی که قصد ارائه خدمات در طول روز را دارند ، باید مجوزهای لازم را اخذ کنند، همچنین اسامی و آدرس مراکز یاد شده در مبادی ورودی و خروجی شهر و ایستگاه های فرهنگی عفاف و حجاب به مسافران اطلاع رسانی می شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است : برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی هرکس علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام (روزه خواری ) نماید به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم می شود بنابراین شهروندان به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و بهره برداری از حسنات و فیوضات آن از هر گونه تظاهر به روزه خواری خودداری کنند.
همچنین در این اطلاعیه از مسئولان واحدهای صنفی خواسته شد که همکاری لازم را در خصوص موضوعات یاد شده به عمل آورند چراکه در صورت تخلف با مدیر واحد صنفی متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد و ضمن پیگرد قضایی ، واحد صنفی نیز تعطیل و پلمب می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.