محمدرضا رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز 28 گروه ثابت و سیار و گروه های قرنطینه و بازرسی بهداشتی در سطح استان همدان تشکیل شد.
وی افزود: این گروه ها تا پایان تعطیلات نوروز 98 به صورت مستمر اقدام به بازرسی از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی از جمله کشتارگاه ها، رستوران ها و مراکز بین راهی می کنند.
رسولی گفت: این گروه ها به صورت شبانه روزی در مراکز تولید و فروش مواد خام دامی و عرضه ماهی قرمز حضور دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی بدون بسته بندی، مهر و برچسب دامپزشکی و یا فرآورده های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خود داری کنند.
وی با اشاره به تعطیلات ایام نوروز و حضور گردشگران در استان همدان، نظارت مداوم بر مواد خام دامی در راستای ارتقا سطح بهداشتی جامعه و ایجاد امنیت غذایی را ضروری دانست.
رسولی افزود: تعداد 300 ناظر بهداشتی دامپزشکی بر غذاخوری ها و واحدهای طبخ غذا نظارت دارند تا شهروندان و مسافران نوروزی با اطمینان خاطر از عرضه کامل بهداشتی غذا در ایام تعطیلات نوروزی استفاده و بهره کافی را ببرند.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشا دامی با تلفن 1512 سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی در سراسر استان تماس بگیرند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.