مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان روز سه شنبه در این آیین از تلاش های خبرگزاری جمهوری اسلامی در جهت ترویج فرهنگ توجه و حفظ منابع طیعی قدردانی کرد.
اسفندیاری خزایی افزود: تلاش این مجموعه در هفته منابع طبیعی ترویج فرهنگی دوستی و پیوند مردم با طبیعت با فراهم کردن زمینه کاشت نهال بود.
وی ادامه داد: در هفته منابع طبیعی حدود 300 هزار اصله نهال از گونه های مختلف چند منظوره از جمله «چوب ده» و «فضای سبزی» در مناطق مختلف این استان توزیع و کاشته شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: همچنین در این ایام 600 هزار بوته آویشن با هدف حفاظت خاک و کشت گیاهان دارویی در سطح مراتع کشت شده است.
خزایی با اشاره به اهمیت درختکاری و تبیین مزیت های گونه های مختلف گیاهی، گفت: هیچ گونه غیرمثمری وجود ندارد چراکه تمامی گونه ها مهمترین اثربخشی شان ایجاد هوای پاک است.
به گزارش ایرنا، وسعت اراضی ملی استان همدان بیش از 905 هزار هکتار اعلام می شود که نزدیک به نیمی از مساحت این استان را شامل می شود.
15اسفند در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی درختکاری و نخستین روز هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی انتخاب شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.