دکتر حبیب معصومی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 13 دستگاه آمبولانس کمک دار هم اینک در گمرک بندرعباس است و 10 دستگاه دیگر در تهران مستقر دارد.
وی اضافه کرد: برای خرید هر دستگاه آمبولانس کمک دار 12 میلیارد ریال و آمبولانس معمولی 10 میلیارد ریال و در مجموع 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان بیان کرد: سامانه اتوماسیون 115 اورژانس همدان از اوایل ماه جاری راه اندازی شد تا میزان شکایت ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد.
معصومی توضیح داد: برخی مواقع مردم نسبت به حضور دیر هنگام عوامل اورژانس در سر صحنه گلایه مند بودند و کادر اورژانس نیز عنوان می کرد به موقع حضور یافته است؛ که با مستقر شدن این سامانه براحتی می توان موضوع را رسیدگی کرد.
وی گفت: طرح نوروزی اورژانس از 25 اسفند امسال آغاز می شود و تا 17 فروردین سال آینده ادامه دارد و در این طرح 400 نیرو، 70 آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس در 53 پایگاه شهری و جاده ای هشت شهرستان به مردم و مسافران خدمات ارائه می‌دهند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: بالگرد امداد هوایی از سال 93 جزو یکی از بسته های طرح نظام سلامت بود و از مرداد‌ماه دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان جزو یکی از 12 دانشگاه علوم پزشکی بود که از اورژانس هوایی برخوردار شد.
معصومی اضافه کرد: 250 ماموریت توسط بالگرد امداد هوایی اورژانس انجام شده و 350 مصدوم سوانح جاده ای، بیمار یا مادر باردار با این وسیله جابجا شدند.
وی بیان کرد: پس از اتمام قرارداد با جمعیت هلال احمر، قرارداد جدیدی با هوانیروز منعقد شد و هم اینک بالگرد هوانیروز در مجتمع آموزشی درمانی بعثت مستقر است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: بالگرد امدادهوایی در برنامه امداد نوروزی نیز از نیم ساعت بعد از طلوع و نیم ساعت قبل از غروب آفتاب در ماموریت ها به مردم خدمات رسانی می کند.
دکتر معصومی عنوان کرد: هر شهرستان نیازمند دست کم یک پد فرود بالگرد است و هم اینک به جز رزن مابقی شهرستان ها دارای پد بالگرد هستند.
وی افزود: 50 نقطه مناسب برای ساخت پد فرود بالگرد مشخص شده و انتظار می رود با حمایت مسئولان استانی و شهرستانی زمینه احداث این پدها و دسترسی آسان حادثه دیدگان به بالگرد فراهم شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان ادامه داد: در حال حاضر تنها در مسیر همدان - غارعلیصدر و بیمارستان تویسرکان پد فرود بالگرد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: آمبولانس ها در جاده‌ها 9 تا 12 و عصر از 5 تا 9 شب کنار جاده ها مستقر هستند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.