محمد قنایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با ثبت این مسابقات در فدراسیون جهانی، ملایر در کنار 20 شهر دیگر هر سال همزمان با ایام دهه فجر میزبان مسابقات شطرنج کشوری ریتد (زیر 1900) است.
وی افزود: در همین راستا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از دهم بهمن ماه به مدت سه روز ملایر میزبان مسابقات شطرنج کشوری به صورت ریتد بین المللی زیر 1900 است.
رییس هیات شطرنج ملایر بیان کرد: حدود یکصد شطرنج باز کشوری از هشت استان کردستان، لرستان، تهران، البرز، قم، اصفهان، مرکزی و همدان در این مسابقات حضور دارند.
قنایی ادامه داد: این سومین دوره مسابقات شطرنج کشوری است که در شهرستان ملایر برگزار می شود که پیشتر به صورت یک روزه بود.
وی با بیان اینکه به دنبال تبدیل سطح این مسابقات به اوپن در سطح ریتدهای بزرگتر هستیم گفت: در صدد هستیم تابستان سال آینده بتوانیم میزبانی مسابقات ریتد بالای 2 هزار را بگیریم و از اساتید ملی و جهانی در این مسابقات دعوت کنیم.
رییس هیات شطرنج ملایر یادآور شد: 20 تن از بانوان نیز در این مسابقات شرکت کرده اند و از داور بین المللی شطرنج کشور «مهدی سلیم» و داوران ملایری همچون «علی قیاسوند» و «فاطمه مرادی» نیز برای حضور در مسابقات دعوت کرده ایم.
قنایی ضمن تقدیر از حمایت های ویژه رییس اداره ورزش و جوانان ملایر بیان کرد: طی یک سال و نیم گذشته شطرنج ملایر رشد صعودی داشته و با این روند می توانیم طی یک سال آینده چند قهرمانی کشور را در رده های مختلف سنی کسب کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 85 شطرنج باز در ملایر دارای کارت شناسایی سیستم جامع هستند و 37 شطرنج باز ریتددار در این شهرستان فعالند.
رییس هیات شطرنج ملایر اظهار داشت: علاوه بر این 30 شطرنج باز خانم در این شهرستان فعالیت می کنند و «سارا احمدیان» نیز دارای ریتد بین المللی است و تیم مدارس دختر ملایر موفق به کسب مقام قهرمانی استان شدند.
قنایی همچنین به فعالیت سه داور درجه 3 شطرنج و 13 مربی شطرنج اشاره کرد و گفت: تابستان امسال با همکاری شهرداری ملایر مسابقات شطرنج غرب کشور را با حضور 120 شطرنج باز در فضای باز پارک سیفیه این شهر برگزار کردیم.
به گزارش ایرنا، ملایر از دهم تا دوازدهم بهمن ماه سال جاری میزبان مسابقات شطرنج اوپن کشوری ریتد زیر 1900 است.
این مسابقات با حضور یکصد شطرنج باز از هشت استان کشور در سالن ورزشی سه هزار نفری الغدیر ملایر برگزار می شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.