مهدی بهرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با در نظر گرفتن رشد گیاهان مختلف و نوع آنها همچون درخت، درختچه، گل و چمن عملیات متناسب با فصل زمستان در فضای سبز شهری در حال انجام است.
وی با بیان اینکه با رشد بهینه گیاهان، طراوت و زیبایی فضای سبز شهر حفظ می شود افزود: چنانچه برنامه ‌ریزی و پیش‌ بینی لازم برای حفظ فضای سبز در فصل سرما انجام نشود، فضای سبز شهری دچار آسیب‌های سنگین و پر‌هزینه‌ ای می ‌شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر ادامه داد: نمونه آن شکستگی درختان و سقوط آنها، سرمازدگی گیاهان، نبود امکان تردد شهروندان در فضای بوستان‌ ها و بهره‌ مندی از فضای آن است.
بهرامی بیان کرد: به همین منظور برای کاهش هزینه ‌ها، کاشت گونه‌ های مقاوم به سرما و متناسب با اقلیم ملایر همچون سوزنی‌ برگ‌ها را در دستور کار قرار دادیم و از سال های گذشته این کار انجام شده است.
وی همچنین به کاشت گونه ‌های مناسب فصل سرما همچون کلم زینتی و بنفشه یادآور شد: هم اکنون در عملیات زمستانه گل های متناسب با فصل زمستان در سطح پارک ها و بوستان های شهر در حال کشت است.
بهرامی با اشاره به هرس زمستانه درختان و درختچه‌ ها در فصل زمستان گفت: این اقدام با نظارت کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ملایر و توسط افراد کارآزموده و باتجربه انجام می شود.
وی هدف از هرس زمستانه درختان را نگهداری فضای سبز با فرم مناسب، رفع آسیب‌های احتمالی برای شبکه برق شهری، تُنک‌ کردن شاخه‌ ها و جوان‌ سازی آنها به ویژه برای درختان کهنسال، پیشگیری از ایجاد فضا برای زمستان ‌گذرانی آفات و حذف شاخه‌ های خشک و بیمار است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملایر اضافه کرد: امسال علاوه بر روش‌‌ های قبلی روش «یخ‌ آب دادن» پای درختان را به دلیل اجرای آسان، نداشتن بار مالی، استفاده نکردن از مواد شیمیایی، سمی و پرخطر برای محیط‌ زیست و نداشتن آثار جانبی در دستور کار داریم.
بهرامی بیان کرد: این کار احتمال رشد کرم سفید ریشه، لارو زنجره مو و آبدزدک را برای درختان کاهش می ‌دهد.
وی برف ‌تکانی درختان و برف ‌روبی معابر بوستان‌ ها برای استفاده شهروندان از این فضا‌ها در فصل سرد سال را از برنامه‌‌‌های دیگر این سازمان برشمرد و افزود: برنامه‌ ریزی لازم برای اجرای این کار با پیگیری اخبار هواشناسی انجام می‌ شود.
بهرامی یادآور شد: لایروبی و ایجاد تشتک آبخوری اطراف درختان و آماده‌ سازی حاشیه‌ های گل از دیگر برنامه‌ های سازمان در فصل زمستان است و از تمامی شهروندان درخواست داریم در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری کوشا باشند.
به گزارش ایرنا، شهر ملایر با مساحت سه میلیون و 200 هزار مترمربع فضای سبز و 55 پارک، یکی از شهرهای پیشتاز در زمینه توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز است.
کمبود و محدودیت منابع آبی موجب شده از سال 92 تاکنون تنها 21 هزار مترمربع فضای سبز در این شهر افزایش پیدا کند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.