حبیب مومیوند روز دوشنبه در آیین بزرگداشت شهید مفتح افزود: این شخصیت کمتر از یکسال پس از پیروزی انقلاب در قید حیات بودند و در دوران رژیم ستم شاهی رشادت های زیادی انجام دادند.
وی در ادامه با بیان اینکه تویسرکان محرومیت و محدودیت های زیادی داشت اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایت استاندار همدان، کارهای بزرگی در این شهرستان انجام شد.
فرماندار تویسرکان ادامه داد: هم اینک تویسرکان روستای بدون گاز ندارد حتی به روستاهای با 6 خانوار نیز گاز رسانی شده است همچنین روستاهای بدون راه آسفالته در این شهرستان وجود ندارد.
مومیوند گفت: بهسازی 70 روستا و توسعه طرح های کشاورزی از جمله وجود یک چهارم گلخانه های استان در این شهرستان و هفت هکتار گلخانه در دست اجرا از دیگر مزیت های تویسرکان است.
وی بیان کرد: تویسرکان در طرح سرشاخه کاری نمونه کشوری است و در اجرای آبیاری مدرن با توجه به اراضی شیب دار این شهرستان کارهای زیادی شده است.
فرماندار تویسرکان اضافه کرد: هشت واحد صنعتی در این شهرستان در دست اجرا است و امسال 540 میلیارد ریال به 10 طرح در حال تکمیل تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
مومیوند ادامه داد: پرداخت تسهیلات روستایی 220 درصد تحقق یافته و در حوزه مبل و منبت هشت هزار نفر در چهار هزار و 730 کارگاه مشغول به کار هستند.
وی گفت: یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید پرداخت شده که سهم مبل و منبت از این تسهیلات ارزان قیمت120 میلیارد ریال است.
امام جمعه شهر تویسرکان نیز گفت: شخصیت آیت الله محمد مفتح عمر خود را برای تعالی و پیشرفت جامعه صرف کرد.
حجت الاسلام مرتضی موحدی افزود: شهادت در راه خدا مزد این شخصیت بود و این مدال افتخار نصیب این شخصیت شده است.
آیت الله شهید محمد مفتح روحانی شیعی و از حامیان امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران بود که در سال 1307 در فامنین دیده به جهان گشود.
وی پس از پیروزی انقلاب عضو شورای انقلاب شد و سرپرستی دانشکده الهیات دانشگاه تهران را برعهده داشت. وی همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدتی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود.
وی در سال 1358به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و پیکرش در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد. در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شهادت وی در 27 آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.