سید عادل عربی روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز همدان اظهار داشت: این خبرگزاری همگام با استقرار هر یک از دولت ها به عنوان سخنگوی نظام و همسو با سیاست های دولت و نظام حرکت کرده است.
وی اضافه کرد: علت اثر بخشی خبرگزاری جمهوری اسلامی، انتشار اخبار متقن و موثق و تلاش در راستای ایجاد فضای همراه با امید در جامعه است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: این رسانه در استان همدان و در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و در ذیل آن به محیط زیست توجه ویژه ای دارد.
عربی بیان کرد: انتشار دقیق و کارشناسانه اخبار زیست محیطی و سعی در نهادینه کردن فرهنگ توجه به محیط زیست توسط این رسانه معتبر نشانه اشارفیت کامل به اهمیت و چالش های پیش روی این حوزه ارزیابی می شود.
وی گفت: به اعتقاد بسیاری از آگاهان به مسائل محیط زیست ریشه بسیاری از چالش های پیش روی این مجموعه خلا اطلاع رسانی و کاهش مشارکت های مردمی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: بنابراین می توان به وضوح ردپای افراد را در به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی از جمله پسماند، تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوای زمین شاهد بود.
عربی تاکید کرد: با توجه به شکنندگی اکولوژیکی کشور می طلبد کارهای پیشگیرانه ویژه ای در حوزه محیط زیست صورت گیرد.
وی اظهار داشت: اختلاف های سیاسی در منطقه نیز بر حوزه محیط زیست سایه انداخته است که نتایج منفی این وضعیت را در بروز ریزگرد و وضعیت آب و هوایی منطقه می توان شاهد بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: در کشورمان اتفاقهای خوبی در چند سال گذشته رخ داده که نمونه آن ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب است.
عربی افزود: سیاست های کلی محیط زیست به مثابه لوح زرینی است که تکلیف مردم و مسئولان را در قبال این نعمت خدادادی مشخص می کند.
وی بندهای سیاست کلی محیط زیست از جمله تاکید بر اهمیت مدیریت جامع، هماهنگ و نظامند منابع حیاتی، پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی های غیرمجاز و جرم انگاری تخریب محیط زیست را بسیار با اهمیت دانست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: پدیده گرد و غبار مساله نوظهوری است که این استان را نیز درگیر خود کرده است.
عربی تاکید کرد: باید برای چهار مولفه گرد و غبار، پسماند، مدیریت آب و پیشگیری از آلودگی هوا برنامه ارائه شود که همدان در این چهار حوزه فعالیت هایی را آغاز کرده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.