به گزارش ایرنا، حمید بادامی‌نجات روز چهارشنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان با محوریت بررسی مغایرت‌ها و ایرادات موجود در نقشه وضع موجود طرح جامع شهر همدان، بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح به طور قطع آینده شهر همدان را رقم خواهد زد، ضروری است طرح های اثر گذاری برای شهر پیش بینی شود.
وی اظهار داشت: در بازدیدهای تصادفی در مناطق چهار گانه شهر به نظر می رسد پهنه‌هایی از سطح شهر در شناخت وضع موجود طرح جامع توسعه شهر همدان مغفول مانده است.
رئیس شوری اسلامی شهر همدان نیز گفت: طرح جامع شهری وسیله‌ای برای سهولت تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری است که نقش هدایتی آن از جنبه‌های با ارزش طرح است.
کامران گردان افزود: در طرح‌های جامع شهری نه تنها خود شهر بلکه منطقه آن نیز مورد توجه و مطالعه قرار می گیرد و طرح جامع شهری از نظر زمانی، بلندمدت و از لحاظ مقیاس، کلی است، بنابراین این طرح اثرگذار سیاست‌های کلی توسعه شهر را به مدت 10 سال تعیین می‌کند.
مدیرکل راه‌ وشهرسازی همدان نیز گفت: طرح جامع و تفصیلی همدان با رویکرد ساختاری راهبردی تهیه شده و تنها راه بـرون رفت از معضلات شهرسازی رویکرد ساختاری راهبردی در تهیه طرح های تفصیلی است.
حسن ربانی ارشد با بیان اینکه همدان از متراکم ترین شهرهای کشور است گفت: مساحت همدان حدود پنج هزار و 700 هکتار است و همین ضرورت بازنگری در محدوده طرح تفصیلی و ضرورت توسعه شهر در سطح شهر همدان را الزامی می کند.
گفتنی است شهر همدان بیش از 520 هزار نفر جمعیت دارد که با توجه به مساحت شهر همدان که پنج هزار و 700 هکتار است ، سرانه جمعیتی در هر هکتار 93 نفر است و سرانه این شاخص در کشور 54 نفر در هکتار است.
این سرانه موجب شده همدان یکی از شهرهای متراکم کشور باشد و ضرورت بازنگری در طرح جامعه توسعه شهر را می طلبد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.