به گزارش ایرنا «اشتفان شولتز» در دیدار با سید سعید شاهرخی استاندار همدان اظهار داشت: کشور اتریش هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و اراده و خاص کشور ما همکاری هرچه بهتر با ایران است.
وی بیان کرد: روابط کشور ایران و اتریش قدمت 700 ساله دارد و در این بین همدان نیز نقش محوری در ارتباط 2 کشور داشته است.
سفیر اتریش در تهران هدف از حضورش در همدان را شروع همکاری در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی دانست و گفت: مسئولیت پذیری و اخلاق مداری 2 هدف مهم است که به تعادل در میان همکاری ها استحکام می بخشد و می خواهیم این همکاری بین اتریش و همدان تامین شود.
اشتفان شولتز خاطرنشان کرد: در گذشته همکاری صنعتی بین کشور اتریش با شرکت فولاد ویان همدان وجود داشته و اکنون گسترده تر از قبل می خواهیم روابط 2 کشور بر پایه اقتصاد و سرمایه گذاری در بخش های مختلف انجام شود.
وی بیان کرد: تمرکز بر صنعت گردشگری و خدماتی که می توان از این بخش بهره مند شد از اهداف این دیدار است که در روابط بین همدان و اتریش تعامل های گسترده ای را ایجاد می کند.
سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه ایجاد بنگاه های اقتصادی و برقراری ارتباط در این حوزه نیز مورد تاکید است گفت: اکنون 97 درصد از بنگاه های اقتصادی کشور اتریش را کوچک و متوسط تشکیل می دهند که در حوزه گردشگری فعالیت داشته و جزو 20 کشور مرفه دنیا نیز محسوب می شویم.
وی یادآور شد: انتقال تجربه ، قدرت و توان بنگاه های بزرگ و کوچک به ویژه بخش خصوصی در عرصه های مختلف می تواند در تحول اقتصادی 2 کشور مثمرثمر باشد.
سفیر اتریش با استقبال از همکاری در زمینه کشاورزی به ویژه ایجاد و تولید انرژی های تجدید پذیر گفت: پیش از این نیز یک شرکت بلغارستانی با مدیریت اتریشی در حوزه انرژی های نو با همدان همکاری داشته و این روابط توسعه می یابد.
وی با ابراز علاقه مندی در توسعه فرهنگی با همدان گفت: همکاری فرهنگی با هدف حفظ سنت و هویت سنتی را گسترش می دهیم و مایل هستیم همدان میزبان جشنواره فیلم های اروپایی ایران در سال آینده باشد.
سفیر اتریش در پایان این نشست تندیس سنگی گنج نامه را به عنوان یادبود از استاندار همدان دریافت کرد.
اشتفان شولتز هم چنین کتاب و لوح فشرده فرهنگی پیرامون ویژگی های کشور اتریش را به استاندار همدان اعطا کرد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.