به گزارش ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر در این آیین اظهار داشت: نشست کتابخوان مفاخر در راستای معرفی هر چه بیشتر مفاخر این شهرستان به نسل های جوان و همزمان با هفته کتاب برگزار شد.
سید مهدی آخشیک پاسداشت سال ها خدمت و مجاهدت فرهنگی در تعالی فرهنگ بومی این شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری نشست کتابخوان مفاخر ملایر عنوان کرد و افزود: این نشست با همکاری کانون بازنشستگان کشوری و شهرداری ملایر برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این نشست فرهنگی دیوان اشعار مرحوم «قهرمان خان پاک بین آورزمانی» توسط «مه سیما سهرابی» یکی از نویسندگان و فعالان فرهنگی و از نوادگان مرحوم قهرمان خان پاک بین به فرهنگ دوستان ملایری معرفی شد.
آخشیک گفت: علاوه بر این کتاب «اسرار شادی» مرحوم «حاج محمد ملایری»، کتاب «سه در یک» نوشته «حجت الاسلام حاج عبدالکریم ترابی» و کتاب «مگر لب زیپ دارد» نوشته «غلامرضا بکتاش» نیز معرفی شد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر افزود: «میر جلال الدین کزاری» که دیباچه ای بر کتاب قهرمان نگاشته است، مرحوم «قهرمان پاک بین» را یکی از سخنوران می داند که سزاوار ارج و ارزشش در سخن پارسی نیامده است.
آخشیک گفت: در همین رابطه سروده های «قهرمان خان پاک بین» در روانی و نیک گفتاری با سروده های «ایرج میرزا» پهلو می زند و از سوی دیگر در پختگی و پیراستگی سروده های ملک شعرای بهار را یاد می آورد.
وی ادامه داد: «سید سعید میرشاهولد» مدرس دانشگاه نیز کتاب «اسرار شادی» از مرحوم «محمد ملایری» واقف خیراندیش و پرآوازه ملایر را معرفی کرد که این کتاب منحصر به فرد از هشت بخش تشکیل شده است.
آخشیک بیان کرد: هر بخش از این کتاب سخنی نیکو و بدیع را با جهان بینی مرحوم حاج محمد ملایری پیش روی بیننده باز می کند.
وی افزود: کتاب «سه در یک» حجت الاسلام عبدالکریم ترابی که توسط «شکوفه ترابی» مدیر یکی از دبیرستان های ملایر معرفی شد، به معرفی تاریخ ملایر می پردازد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر مبارز انقلابی و میهن دوستی را از ویژگی های بارز حجت الاسلام عبدالکریم ترابی عنوان و بیان کرد: جوانان باید میراث دار ثروت های فرهنگی، ملی و آیینی خود باشند.
همچنین «غلامرضا بکتاش» شاعر کودک و نوجوان برجسته ملایری نیز به معرفی کتاب خود با عنوان «مگر لب زیپ دارد» پرداخت.
بکتاش با بیان اینکه این کتاب اشعار کودک را در خود جای داده است، به وظیفه خطیر هنرمندان و نویسندگان در این عرصه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز وظیفه ما شناخت استعدادهای جوانان و ایجاد زمینه برای پرورش و بروز این استعدادها است.
به گزارش ایرنا، در این آیین پس از اجرای موسیقی سنتی، با اهدای لوح و جوایز از معرفی کنندگان کتاب فرهیختگان و مفاخر ملایر تجلیل شد.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از 24 آبانماه در سراسر کشور با شعار «حال خوش خواندن» آغاز و تا یکم آذر ماه ادامه دارد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.