به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد کاروند روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: رسالت ما این است که فرهنگ حسینی و اربعین که برخاسته از اسلام ناب محمدی است را به جهانیان معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: این امر محقق نمی شود مگر اینکه بتوانیم شرایطی را مهیا سازیم که حضور حداکثری عاشقان و شیفتگان سیدالشهدا و یارانش در همایش پیاده روی اربعین میسر شود.
حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه چهار موکب برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در همدان بر پا شد، ادامه داد: اقدامات فرهنگی را بین برنامه های این مجموعه در دستور کار داریم و امسال موکبی در کربلا برپا نخواهیم کرد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان اظهار داشت: هشت هزار دست لباس بین زائران توزیع شده است که این تعداد مطابق با نیات واقفان خیراندیش شامل سه هزار دست لباس گرم و پنج هزار مقنعه بود.
وی یادآوری کرد: امسال وقف خاصی برای اربعین حسینی در استان نداریم اما بیش از 80 درصد موقوفات همدان وقف برای سیدالشهدا(ع) است.
حجت الاسلام کاروند به حجم زائران در مسیر بازگشت و لزوم توجه به برپایی ایستگاه‌های صلواتی اشاره و خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرستان‌هایی که در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارند با هیئت‌امنای مساجد هماهنگ کرده‌ایم تا در صورت بروز شرایط اضطراری از ظرفیت این مکان‌ها برای اسکان استفاده کنیم.
وی با اشاره به فعالیت ایستگاه صلواتی شهید قهاری سعید در گردنه اسدآباد، موکب حضرت زهرا(س) در ملایر، ایستگاه حضرت زینب در حسینیه کوهینی ها و ایستگاه مهر ماندگار در مجتمع بین راهی افلاک، اظهار داشت: برخی از این ایستگاه‌ها عمده خدمات خود را در مسیر بازگشت به زوار ارائه می‌دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان درباره عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر نیز بیان کرد: 25 مبلغ از قم وارد این استان شده و در این ایام ضمن اقامه عزا و برپایی مراسم سوگواری در اربعین حسینی، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع)، به امر تبلیغ مسائل دینی می‌پردازند.
وی با اعلام اینکه بقاع متبرکه استان میزبان عزاداران در دهه آخر صفر است، گفت: از آنجا که دهه وقف با اواخر ماه صفر همراه است بیشتر برنامه‌های این دهه در ماه ربیع‌الاول برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اظهار داشت: پیش‌بینی می شود از محل موقوفات استان سه میلیارد و 500 میلیون ریال در اربعین حسینی هزینه شود.
9896/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.