در این گزارش که به قلم «اکرم حمیدی» منتشر شده آمده است: نامگذاری این شهرستان در این روز زیبنده آن است؛ چرا که ولایتمداری و شهید پرور بودن مردمان شهرستان در طول تاریخ بویژه دوران انقلاب زبانزد است و این نشان از ایثارگری و حضور همیشه در صحنه بودن آنان دارد.
مردم غیور کبودراهنگ در سال 57 حدود 107 روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی با تظاهرات خیابانی علیه رژیم شاه 5 شهید و 21 جانباز را تقدیم انقلاب کردند و در همین راستا امام خمینی(ره) که در تبعید به سر می‌برند در سخنرانی خود در جمع ایرانیان مقیم فرانسه این حرکت انقلابی مردم کبودراهنگ را ستودند و نوید پیروزی انقلابیون کشور را می‌دهند و می‌گویند که به فضل الهی و با رشادت‌های ملت بزرگ ایران انقلاب به پیروزی رسید. بنابراین ما نیز باید به یاد داشته باشیم که امنیت و آسایش امروز ما مدیون جانفشانی‌های ایثاگران و خون پاک شهیدان انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس است.
در همان روزهای اول انقلاب در دل جوانان و مردم کبودراهنگ اهداف بزرگی بود. اهدافی که بعدها به مشت‌های گره کرده تبدیل شد و حماسه‌ای آفرید که برای همیشه ماندگار شد و این حماسه از همان آغاز جرقه‌های مبارزه انقلاب اسلامی به دست همین مردم ساده و بی‌آلایش زنده شد.
آری در تاریخ پنجم آبان سال 57 در کبودراهنگ حماسه‌ای خونین خلق شد و در این روز محمد شعاعی، علی‌قلی عاشوری، محمود دلاکی، عمران کردی و علی مسلم‌خانی به شهادت رسیدند.
بنابراین امروزه در حالی که مردم ایران از سوی رسانه‌های تبلیغاتی دشمنان اسلام مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند، باید با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و پیروی از راه و رسم و اهداف آنان سدی عظیم در برابر دشمنان ایجاد کنند تا این انقلاب اسلامی به اهداف خود در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و... برسند و وظیفه تک ‌تک ماست که حماسه پنجم آبان 57 را همیشه یادآور باشیم و بر همگان ثابت کنیم که میراث‌دار چه خون‌های پاکی هستیم.
خاطرنشان می‌شود امسال سومین سال نکوداشت روز شهرستان و گرامیداشت شهدای پنجم آبان 57 است.
به همین مناسبت دبیر ستاد بزرگداشت روز شهرستان و گرامیداشت شهدای پنجم آبان اظهار داشت: این مراسم با حضور نخبگان، فرهیختگان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد و سردار دهقان، مشاور رهبری فرمانده معظم کل قوا به عنوان سخنران اصلی این مراسم می‌باشند.
رضا عسگری افزود: برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان و کارآفرینان صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی، فنی‌وحرفه‌ای و... همچنین نمایشگاه عکس و تجلیل از 16 نفر از نخبگان و فرهیختگان شهرستان در زمینه‌های مختلف اعم از علمی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و... از مهمترین برنامه‌های این همایش است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این همایش معرفی سبقه ولایتمداری و شهیدپروری این شهرستان و اینکه تقریباً 3 ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم آبان 57، پنج شهید والامقام تقدیم انقلاب شدند.
همچنین شناسایی و جذب و تشکیل یک بانک اطلاعاتی از نیروهای استانی شهرستان، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و فرهیختگان که در جای جای کشور حضور فعال دارند، استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خوب در شهرستان که فراگیری ملی و حتی فراملی دارد، می‌توان از دیگر اهداف این همایش نام برد.
عسگری بیان داشت: خوشبختانه همه این موارد ظرفیت‌های بسیار خوبی است که شهرستان در راستای توسعه همه‌جابنه پیش رود و مسئولان در تلاش هستند با ایجاد دبیرخانه روز شهرستان به صورت دائمی این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را بهتر و بیشتر شناسایی کنند و در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم نکوداشت روز شهرستان و گرامیداشت شهدای پنجم آبان قدم‌های مثبتی بردارند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.