به گزارش ایرنا، دو شکست پیاپی از سوی شاگردان بابک صمدیان موجب شد تا این تیم به قعرجدول رده بندی گروه یک لیگ دسته 2 فوتبال کشور سقوط کند؛ اما نگاه حرفه ای به فوتبال باعث می شود تا قضاوت در مورد نتایج و جایگاه شهرداری چی ها را زودهنگام بدانیم.
رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان امروز در نشست این کمیسیون در شورا ضمن تذکر به عملکرد تیم شهرداری هشدار داد که در صورت نتیجه نگرفتن تیم، با بودجه سال آینده آن مخالفت خواهد شد و اینکه بودجه تیم فوتبال شهرداری همدان از محل عوارض مردمی است.
اما نکته جالب توجه در اظهارنظر یاد شده این است که متاسفانه تا این لحظه حتی یک ریال از قرارداد بازیکنان تیم فوتبال شهرداری همدان پرداخت نشده و به طور قطع این رویه در شرایط روحی و روانی بازیکنان و نتیجه نگرفتن تیم موثر بود.

* نداشتن تفکر فوتبالی مشکل اصلی مدیران
اما در این بین اشاره به نکاتی پیرامون وضعیت تیم فوتبال شهرداری خالی از لطف نیست.
در دنیای امروزی ورزش به ویژه فوتبال اهمیت قائل شدن به مسایل مالی در اولویت هر ورزشکار حرفه ای قرار دارد.
در واقع فوتبال نه تنها یک صنعت سودآور بلکه به عنوان یک شغل درآمدزا در سطح دنیا و ایران مرسوم شده و در لیگ های پایین تر فوتبال فقط درصد مالی آن کمتر است.
به این ترتیب هر بازیکنی که براساس قوانین فدراسیون فوتبال کشور دارای قرارداد مالی با باشگاهی است، باشگاه ملزم و متعد به پرداخت مطالبه او بوده و در غیر اینصورت محکومیت هایی را شامل می شود.
لیگ دسته دوم فوتبال کشور اگرچه از بازتاب خبری کمتری برخوردار بوده و لیگ نیمه آماتور محسوب می شود اما قوانین آن در قراردادهای مالی هیچ تفاوتی با تیم های لیگ برتری و دسته اولی ندارد.
تیم شهرداری همدان در شرایطی 6 بازی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور انجام داده که هنوز قراردادهای مالی بازیکنان و کادر فنی پرداخت نشده است.
نکته ای که بابک صمدیان سرمربی شهرداری در روند نتیجه گیری تیمش تاثیرگذار می داند و می گوید: به هر حال بازیکنان با امید به میزان قرارداد مالی خود حاضر به عضویت در تیم شده اند.
این تیم از 23 خردادماه امسال تاکنون تمرین داشته و اکنون در کوران مسابقات قرار دارد اما تا به حال یک ریال از قراردادهای مالی بازیکنان فصل جاری پرداخت نشده است.
شهرداری در شرایطی گام به مسابقات لیگ 2 گذاشت که از نظر زیرساخت تمرینی و امکانات نیز با مشکلات عدیده مواجه است.
اسکان 9 بازیکن در یک اتاق خوابگاهی در هیچ جای فوتبال ایران مرسوم نیست ضمن اینکه اغلب از تغذیه و نبود حمایت های پشتیبانی باشگاه ناراضی هستند.
آیا بازیکنانی که با گذشت ماه ها، هنوز دریافتی مالی نداشته و خانواده آنها چشم انتظار هستند، به لحاظ روحی و روانی می توانند آماده نبرد باشند.

* لیگ شناور
از سوی دیگر نباید از هم اکنون نسبت به نتایج کسب شده تیم شهرداری پیش داوری شود چرا که جایگاه تیم ها شناور است و هر هفته تغییر می کند.
هنوز این رقابت ها حتی به نیمه راه نرسیده و بازی های پرشماری پیش روی شاگردان صمدیان است.
آنها در شرایط رتبه یازدهم جدول سیزده تیمی گروه یک لیگ دسته دوم فوتبال کشور را در اختیار دارند که فاصله با صدر جدول تنها 10 امتیاز است.
در واقع اختلاف ناچیز امتیازی در این گروه سبب شده تا با هر برد و باختی، جدول مسابقات دستخوش تغییرات فراوان شود.
نکته حایز اهمیت اینکه بیش از 75 درصد از اعضای تیم شهرداری را بومی ها تشکیل می دهند.
کادر فنی تیم شهرداری چکیده ای از بهترین مربیان حال حاضر فوتبال همدان است و اکثر بازیکنان این تیم نیز بهترین بازیکنان بومی استان به شمار می روند.
بنابراین آنچه که امروزه بیش از هر چیز دیگری نیاز اصلی تیم شهرداری برای بازگشت به روزهای اوج است، حمایت های مادی و معنوی بوده و به جای انتقادها که دردی از این تیم دوا نمی کند، حمایت به موقع درمانش خواهد کرد.

* حال و هوای سرد شهرداری نیاز به دلگرمی
پاک کردن صورت مساله در اوضاع کنونی تیم فوتبال شهرداری همدان از سوی مسئولان شهری که تصمیم گیرنده کلان در این باشگاه به شمار می روند، جایز نیست.
چرا به جای هشدار و صدور کارت زرد برای اعضای فوتبال شهرداری که امید صدها نوجوان و جوان مستعد فوتبال همدان به شمار می رود تا در آینده ای نزدیک با تلاش بیشتر عضو این تیم شوند، حمایت های صورت نمی گیرد.
شروع شهرداری در فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور با تیم های متمول و قدرتمند بود؛ ضمن اینکه اغلب بازی ها در فاصله مکانی دور و خارج از خانه برگزار شده است.
شهرداری در صورت حمایت های مالی به موقع می تواند به مسیر موفقیت بازگردد نه اینکه سرمربی تیم عهده دار هزینه جاری بازیکنان شود.
اعضای شورای اسلامی شهر همدان بهتر است به این تیم نزدیک تر شوند و با لمس دغدغه ها، مشکلات مالی را در وهله نخست برطرف سازند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در واقع آنها در این مدت چه حمایتی از تیم فوتبال شهرداری داشته اند که اکنون انتظار کسب نتایج مطلوب دارند.
اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری همدان اکنون بدهکار این تیم هستند چرا که ابتدا آنها بوده اند که با تصویب بودجه، تصمیم به تیمداری گرفته اند و ده ها جوان را امیدوار کرده اند.
حالا نیز باید به تعهدات خود در قبال تیم شهرداری پایبند باشند و پس از حمایت های لازم وقت برای انتظار و انتقاد فراوان است.
اکنون آنها بدهکار اعضای تیم فوتبال شهرداری همدان هستند چرا که تاکنون هیچ حمایتی صورت نگرفته است.
به امید اینکه تفکر حرفه ای در مدیران پیرامون ورزش به ویژه فوتبال حاکم شود و با تسلط بر امور تیمداری، به درک واقعیت ها بپردازند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.