به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: رئیس جمهوری ایران در بخشی از سخنان خود تهدید در مقابل تهدید و تحریم در مقابل تحریم را عنوان کرد که این موضع وی نیز حکیمانه و مقتدرانه بود.
وی با بیان اینکه موضع اثرگذار، محکم و قدرتمندانه رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل متحد قابل تقدیر است، افزود: در مقابل، سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا دور از منطق بود و سخنان دروغ و سخیفی را مطرح کرد که مورد تمسخر حضار قرار گرفت.
امام جمعه ملایر ادعای ترامپ مبنی بر درخواست ایران برای ملاقات با وی را دروغ خواند و بیان کرد: رئیس جمهوری آمریکا تاکنون چندین بار درخواست ملاقات با رئیس جمهوری و رهبر معظم انقلاب ایران را مطرح کرده است که تحقق این خواسته وی غیرممکن است.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به ادعای یک جانبه گرایی در جهان از سوی ترامپ خاطرنشان کرد: امروز دوران یک جانبه گرایی به اتمام رسیده است و جهان را باید تمام جهانیان مدیریت کنند.
وی افزود: این در حالیست که دکتر روحانی در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد گفت ما باید در مدیریت جهان همه جانبه گرا باشیم که این موضع قدرتمندانه نیز قابل تقدیر است.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: انتظار می رود همین مدیریت قدرتمندانه ای که رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد داشت و توجه همه جهان را به سیاست ایران جلب کرد، در سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور نیز تقویت شود.
وی همچنین با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، این اقدام را یک حمله کورکورانه و بزدلانه دانست و بیان کرد: در عرصه بین الملل باید آمریکا و کشورهای اروپایی که مقرّ گروهک های تروریستی هستند، این افراد محاکمه کنند.
حجت الاسلام برقراری با تشریح مواضع خود در زمینه توصیه ها و کنوانسیون های مورد تاکید گروه ویژه اقدام مالی (اف.اِی.تی.اف)، از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرد: مصلحت نظام را با عینک انقلاب اسلامی ببیند، چراکه تنها هدف دشمنان از تصویب اینگونه قوانین مبارزه با حزب الله و بستن دست و پای سپاه قدس و جبهه مقاومت است.
وی با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانانش علیه ایران اتاق جنگ درست کرده اند، اظهار داشت: ما سرمایه های بزرگی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را داریم و باید جلوی تصویب این قوانین را بگیریم تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی همچنان حفظ شود.
امام جمعه ملایر همچنین به اعتراض کامیون داران اشاره کرد و خواستار رسیدگی جدی مسئولان به اعتراض های این قشر و سایر صنوف شد و افزود: دشمنان و مهره های بیگانگان در داخل از این طریق به دنبال اهداف شوم خود هستند.
حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از خطبه های خود به فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی اشاره و خدمات آتش نشانان را قابل تقدیر دانست و گفت: آتش نشانان دل دریایی دارند که برای آرامش و آسایش هموطنانشان خود را به آب و آتش می زنند.
وی همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس بر لزوم حفظ و نگهداری ارزش های دفاع مقدس تاکید و بیان کرد: اگر امروز دشمنان ما را تهدید و تحریم می کنند و به هدف خود نمی رسند، این به دلیل آئینه تمام نمای دفاع مقدس است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اسلامی سوم مهرماه ساعت 21 و 35 دقیقه به وقت تهران در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد.
این ششمین سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.