به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مبارزه با مواد مخدر مانند تکمیل یک معما است که اگر هر ارگان و دستگاهی بتواند عملکرد خود را با هدف تکمیل این معما انجام دهد، زودتر به نتیجه خواهد رسید.
وی بیان داشت: باید از موازی کاری در عرصه مبارزه و مقابله با مواد مخدر پرهیز شود، چرا که متحمل اتلاف انرژی و هزینه می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: بیشتر قاچاق مواد مخدر در این استان از مسیر دریا انجام می شود که می توان با بروز رسانی و ارتقای تجهیزات در حوزه دریا به کاهش این معضل کمک کرد.
اکرمی یادآور شد: هرمزگان نیازمند تجهیز و نوسازی ناوگان بازدارنده در امر مبارزه با مواد مخدر از طریق دریا و خشکی است تا بتوان هزینه و ریسک حمل مواد مخدر در استان را نسبت به درآمد آن افزایش داد.
وی بیان داشت: قاچاقچیان با انجام این کار، دیگر حاضر به خطر کردن و متحمل شدن هزینه سنگین برای قاچاق مواد مخدر نخواهند شد و این خود یک عامل بازدارنده در عرصه حمل و نقل مواد مخدر خواهد شد.

** معتادان در ماه های سرد به هرمزگان مهاجرت می کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: سیل ورود معتادان از دیگر استان ها به هرمزگان در ماه های سرد سال است که باید برای مقابله با این معضل برنامه داشت.
اکرمی از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز خواست که در این عرصه به استان هرمزگان کمک کند.
وی هم چنین با اشاره به وجود معتادان متجاهر در بندرعباس و دیگر شهرستان های هرمزگان گفت: شهرداری ها و نیروی انتظامی استان در جمع آوری این گونه معتادان اقدام های موثری انجام می دهند اما به علت کمبود فضا در نگهداری و اعتبار مورد نیاز، این کار بی نتیجه است.
این مسوول ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران صادق ترین کشور در امر مبارزه با مواد مخدر است و تعداد بالای شهدا این حوزه شاهد این موضوع است و این امر خود به تنهایی نشانگر صداقت ایران در این عرصه است.
در پایان این نشست ابراهیم فرهادی نیا به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان معرفی و از خدمات محمود حسین پور دبیر سابق این شورا قدردانی شد.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.