به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های آبرسانی شهری و روستایی استان هرمزگان که با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد افزود: چون ظرفیت چاه ها و دیگر منابع آبی را می دانیم، روی یک روز تاخیر هم حساس هستیم.
وی ادامه داد: در کنار افزایش ظرفیت تولید آب، برق و انرژی، باید برای بهینه سازی الگوی مصرف مردم هم برنامه ریزی ویژه ای شود تا نتیجه افزایش ظرفیت ها محسوس باشد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطر نشان کرد: خواست قلبی استاندار، نمایندگان مجلس و تمام مسوولان، فراهم کردن بهترین شرایط برای مردم است اما بیش از بودجه تعیین شده نمی توان کاری انجام داد.
همتی تصریح کرد: با توجه به واقعیت های محدودیت منابع، در هر موقعیت و جایگاهی که هستیم نباید با ادبیاتی حرف بزنیم که دل مردم لرزیده و مطالبات غیرممکن به وجود بیاید.
وی با اشاره به اقدام های دولت های یازدهم و دوازدهم برای تامین آب در هرمزگان اظهار داشت: تاکنون 20 آب شیرین کن به بهره برداری رسیده و 15 آب شیرین کن نیز در حال ساخت است و تامین آب جمعیت 80هزار نفری قشم با 70 روستا، از دستاوردهای همین برنامه هاست.

** آب شیرین را ارزان حساب کنید
استاندار هرمزگان هم چنین با اشاره به تعهد دولت برای خرید تضمینی آب از سازندگان آب شیرین کن ها اظهار داشت: انتظار می رود در تامین اعتبار مورد نیاز این بخش و هم چنین تعدیل قیمت نیز دولت به استان هرمزگان نگاه ویژه داشته باشد.
به گفته همتی فاز اول آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی، اردیبهشت سال آینده با ظرفیت 200 هزار متر مکعب به بهره برداری می رسد که بر اساس توافق انجام شده، 30درصد آن سهم هرمزگان است و باید از هم اکنون به فکر منابع مالی برای پرداخت پول سهم تعیین شده باشیم و قیمت گذاری آن نیز به گونه ای باشد که بتوانیم بهای آن را بدهیم.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در مدیریت مصرف آب یادآور شد: برای تامین و تقویت سفره های آب زیرزمینی ، 200طرح آبخیزداری و آبخوان داری چند منظوره در دست اجراست و برای بشاگرد نیز برنامه های ویژه ای پیش بینی شده است.
همزمان با سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب، 6 طرح آب رسانی آب و فاضلاب شهری و روستایی و میز خدمات غیر حضوری به ارزش 556 میلیارد ریال روز شنبه در هرمزگان به بهره برداری رسید.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.