به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از اصناف این استان افزود: افراد نا آگاه ویروس هایی هستند که سعی دارند، چهره بازاریان را خراب کنند و با هجوم به بازار، جو را متلهب کرده و نظم اقتصادی را برهم بزنند.
وی بیان داشت: دشمنان نمی خواهند ایران مستقل و پایدار باشد و از همان زمان قبل از انقلاب با در دست داشتن نفت و سرمایه های ملی ایران و اکنون نیز با خروج از برجام به فکر طراحی برنامه ای بودند تا ایران مصرف گرا باشد که اگر مراقب نباشیم احتمال دارد در دام آنها بیافتیم.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: دشمنان ارز را گران کرده و بدنبال این هستند که با هرج و مرج و هجوم به بازار ارز، سکه، مسکن، خودرو و دیگر واحدها نظام اقتصادی کشور را از بین ببرند.
همتی گفت: در حال حاضر منطقه های آزاد قشم و کیش و هم چنین وجود سه هزار فروشنده تبعه بیگانه، بازار شهرهای هرمزگان را تحث تاثیر قرار داده و موجب کسادی بازار شده اند.
وی خاطر نشان کرد: اکنون کالاهایی که وارد بازار و مغازه های هرمزگان می شود، با حمایتی که از ملوانان و چارچوب قانونی دادن به آنان صورت گرفته، باید شرایط بهتری از مناطق آزاد داشته باشند و همه خریداران را به سمت استان جذب کنند.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: اصناف، اتحادیه های صنفی و اتاق بازرگانی هرمزگان باید در مرحله نخست خود بر بازار استان نظارت و کنترل داشته باشند و با برهم زنندگان نظم و امنیت در این حوزه برخورد کنند.
وی ابراز داشت: استانداری و سایر دستگاه های متولی نیز در صورت نیاز به رصد واحدهای صنفی می پردازند و برای تنظیم و تعادل بازار و کمک به بازاریان در کنار آنان خواهد بود.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.