به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری یکشنبه شب در نشست کمیته راهبردی تعامل دستگاه قضایی استان هرمزگان و نیروی انتظامی اظهار داشت: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل مواد مخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد ،تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: استفاده از خودر‌وهای توقیفی در پرونده‌های قاچاق مواد مخدر تا زمان اثبات جرم، صدور حکم قضایی و مجوزهای قانونی از سوی کمیسیون مربوطه ممنوع است.
وی تصریح کرد: هر نوع هماهنگی نبودن میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی زمینه ناامنی را گسترش و در مقابل ، همکاری دوجانبه این نهادها، هزینه ارتکاب جرایم را افزایش و امکان قانون شکنی را دشوار خواهد کرد.
رییس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: دستگاه قضایی هرمزگان همچون گذشته تعامل خود را با نیروی انتظامی حفظ خواهد کرد تا این دو نهاد در سایه ارتقاء همکاری ها به منظور تحقق امنیت پایدار در سطح استان به وظایف ذاتی خود عمل نمایند.
حجت الاسلام اکبری با اشاره به صدور 330 هزار ابلاغ الکترونیک قضایی در هرمزگان، گفت: صدور بیش از 70 درصد ابلاغ های استان به صورت الکترونیک گامی مؤثر به منظور کاهش حجم کاری نیروی انتظامی می باشد.
وی تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان مصمم است با اتخاذ تمهیدهای لازم ، طی برنامه ای زمانبندی شده میزان 90 درصد از ابلاغ های قضایی را به صورت الکترونیک ارسال نماید.
رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: از این رو ضرورت دارد مراجع انتظامی تمام تلاش خود را به‌ کار گیرند تا اوراق قضایی در وقت معین به طرفین ابلاغ گردد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.