به گزاش ایرنا، مردم متدین و مومن اقصی نقاط هرمزگان با حضور در این آیین معنوی و با سر دادن نوای ' الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب ' و 'العفو العفو' از درگاه ایزد منان طلب آمرزش کردند و در آستانه شهادت مولای متقیان علی (ع) با دلهایی شکسته و چشمانی اشکبار اشک ماتم ریختند و به آستان اهل بیت (ع) عرض ارادت کردند.
مردم هرمزگان در این شب با حضور در حسینیه ها، امامزادها، تکیه ها و منازل با خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن بر سر گذاشتن از درگاه الهی طلب عفو و بخش کردند.
مردم دیندار هرمزگان با وجود گرمای شدید هوا شامگاه یکشنبه در حالی که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر مفاتیح الجنان داشتند در اماکن مذهبی حاضر شده و تا پاسی از شب با خدای خود راز و نیازکرده و از درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.
این مراسم با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.
مداحان اهل بیت (ع) نیز در این آیین در سوگ شهادت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) نوحه سرایی کرده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت نیز بر سر و سینه زدند.
در بندرعباس مرکز استان هرمزگان مراسم شب قدر در امام زادگان سید مظفر(ع)، شاه محمد تقی (ع)، سید کامل(ع) ، مساجد و حسینه های این شهر با شرکت پرشور عاشقان عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.
همچنین در این شب قدر شماری از مردم در پایگاه های سیار انتقال خون هرمزگان که در جایگاه های برگزاری مراسم قدر دایر شده بود، اقدام به اهدای خون کردند.
بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر در این زمان از برکات و ثواب بسیاری برخوردار است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.