به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در پیام خود که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان قرائت شد، عنوان کرد: مرزهای بیکران جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار کشور است که پاسداری و حراست از آن ها مهمترین وظیفه آحاد ملت برشمرده می شود، تلاش در جهت دستیابی به آرامش و امنیت در مرزهای کشور که در دریا و زمین گسترده است بدون شک جلوه هایی از اقتدار مردمان این سرزمین محسوب می شود.
وی در ادامه افزوده است: خلیج فارس نگین درخشنده و سرزمین آب های نیلگون کشور جمهوری اسلامی ایران است که در طول سال های متمادی از نقاط راهبردی و حساس منطقه بوده و از این نظر منطقه ای پر اهمیت در جغرافیای منطقه محسوب می شود که همواره مورد توجه همگان است.
پیام حاکیست: اگر چه در طول سال های گذشته چشم دشمنان به این منطقه دوخته شد اما دلاورمردان و پاسداران مرزهای کشور اجازه تحرک و تعدی به هیچ نیروی نظامی و غیر نظامی را نداده است و تا پای جان در حراست و پاسداری از آن ایستاده اند.
لاریجانی در ادامه پیام خود افزوده است: روز 10 اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است و در واقع نقطه عطفی در جهت مقابله با متجاوزان و دشمنان است،
با توجه به حقانیت و کاربرد مستمر تاریخی این نام در همه زبان ها و زمان ها و در جهت مقابله با تحریف گران و یادآوری اهمیت پاسداری از این نام کهن، پرستاران این میراث گرانبها اقدام های خود را از سال 1380 در دفاع از آن یکپارچه تر و منسجم تر کردند و راهکارهای حفاظت از نام خلیج فارس را در سمینارهای متعدد به اطلاع مقامات رساندند.
در ادامه این پیام آمده است: پس از تحریف نام خلیج فارس در اطلس مشهور جهانی، خشم و اعتراض عمومی در میان فعالان اجتماعی و فرهنگی داخل و خارج نسبت به این تحریف غیر علمی صورت گرفت و پس از آن مدیر موسسه مشهور آمریکایی ضمن عذرخواهی از ملت ایران قول داد اشتباه خود را جبران کند و این پیروزی نشان داد که با اتحاد می توان کارهای بزرگ کرد و از تخریب و جعل هویت یک ملت بزرگ جلوگیری به عمل آورد.
پیام حاکیست: در واقع امروز نماد و نشانه غیرت و اقتدار یک ملت در دفاع از داشته ها و میراث جاودان تاریخ خود است که ثابت کرد تا پای جان بر سر این آرمان ها و داشته های خویش خواهد ایستاد.
در پایان پیام لاریجانی آمده است: اینجانب ضمن تقدیر از تمامی تلاش هایی که در جهت تثبیت و بیان حقایق و اقتدار جمهوری اسلامی در این منطقه حساس و راهبردی انجام می شود و ضمن تجلیل از برگزار کنندگان جشن روز ملی خلیج فارس امیدوارم همواره شاهد صلح و آرامش پیدار در منطقه خلیج فارس باشیم.
آیین پایانی هشتمین جشنواره فرهنگی - هنری روز ملی خلیج فارس( دهم اردیبهشت) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.