به گزارش ایرنا، شهید قاسم ترابی پور فرزند عبدالغفور و زینب در خانواده ای متدین که اصالتا از اهالی فین بندرعباس بودند، در روز دوم فروردین 1342 در شهر جاسک به دنیا آمد.
وی که پدرش نظامی بود به علت شغل پدر دوران کودکی را در شهرهای مختلفی مانند «جاسک»، «بشاگرد» و «حاجی آباد» سپری کرد و دوران ابتدایی را در مدرسه «جنمی» و مقطع راهنمایی را نیز در مدرسه «شهید محمد طالقانی» شهرستان حاجی آباد گذراند.
شهید ترابی پور به فوتبال علاقه زیادی داشت و در تیم های «شاهین حاجی آباد» و تیم «منتخب حاجی آباد» دروازه بانی کرده است.
وی به علت علاقه به خدمت به کشور و نظام وارد نیروی دریایی ارتش شد و پس از گذراندن دوره آموزشی نظامی در بندرانزلی، به خاطر علاقه زیادی که به رشته های فنی داشت در رشته موتوری آموزش دید و یکی از بهترین کارآموزان این رشته شناخته شد.
شهید ترابی پور بعد از گذراندن دوره های آموزشی به عنوان تکنسین موتور دانش آموخته شد و به عنوان تکنسین نیز به نیروهای «ناوچه سهند» از ناوچه های ارتش پیوست.
وی که سابقه ماموریت های جنگی متعدد با ناوچه «سهند» داشته و دلاوری های بسیاری از خود نشان داده بود روز 29 فروردین 1367در جریان درگیری با نیروهای آمریکا در خلیج فارس، زمانی که ناوچه سهند مورد اصابت موشک های آمریکایی قرار گرفت و خسارت جدی دید از روی احساس وظیفه تا آخرین لحظه در ناوچه ماند و به تلاش ادامه داد.
پیکر قاسم ترابی پور نیز به همراه ناوچه سهند به اعماق آب های خلیج فارس فرو رفت و جاوید الاثر شد و هیچ گاه نیز پیکرش پیدا نشد.
9887/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.