فیصل ضرغامی طیبی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستا های مچی، تم باسیون کوه مبارک، اغوشک خشک کاری، جهلا، پیشانی کنده، اسپیتل از بخش مرکزی و روستاهای لیرک، مشکوهی، جمعه ای و صلاهو از بخش لیردف مجوز احداث دهیاری دریافت کردند.
وی خاطر نشان کرد: برای روستاهای بدون دهیاری دارای شورای اسلامی طبق قانون برنامه ششم توسعه مبالغی دراخیار فرمانداری است که متناسب با شرایط عمومی روستا ها و نیازمندی آنان توزیع اعتبار می شود.
ضرغامی طیبی از پرداخت وام اشتغال پایدار به روستاییان خبر داد وگفت: این تسهیلات از طریق بانک های سینا و پارسیان در صورتی که متقاضی دارای شرایط باشد با نرخ سود 8 درصد و 10 درصد تا سقف 2میلیارد ریال قابل پرداخت است.
وی افزود: این تسهیلات در مناطق روستایی وعشایری و شهرهای زیر 10هزار نفر با نرخ سود6درصد از طریق سامانه کارا ثبت نام و سپس در کمیته فنی با هماهنگی و نظارت معاونت اقتصادی استانداری قابل پرداخت است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان با بیان اینکه ای تسهیلات در زمینه طرح های صنعتی، تولیدی و خدماتی قابل پرداخت است گفت: بانک های عامل موظف هستند ظرف مدت یک ماه اقدام کنند.
طیبی افزود: بهتراست متقاضیان وام در جهت اشتغال پایداردرجامعه روستایی دهیاران و شورا ها با هدف توانمند سازی و جلوگیری از مهاجرت با صاحبان شغل و کارشناسان خبره مشورت و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید هم توسعه همه جانبه و پایدار به ویژه در سطح روستاها را مورد توجه قرار داده و به صورت جدی پیگیری می ‎کند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: با توجه به تزریق اعتبارات در دولت دوازدهم به دهیاری‎ها و همت دهیاران، بخشداران و اعضای شوراها، امروز شاهد توسعه کالبدی در روستاها هستیم.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.