به گزارش ایرنا، سیروس اسدپور روز شنبه در نشست شورای هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان افزود: عملیات حسابرسی از شرکت های تعاون روستایی در هرمزگان توسط 6 گروه نظارتی انجام شده است.
وی بیان داشت: بررسی تمام وجوه مالی، نظارت و بررسی بر نحوه تهیه و تنظیم ترازنامه و صورت حساب ‌های مالی شرکت ‌ها و اتحادیه ‌های تعاونی روستایی و کشاورزی و بودجه سالانه آن‌ ها و بررسی روش ‌های مالی و حسابداری در شرکت ‌ها از جمله موارد حسابرسی است.
این مسئول اظهار کرد: درگذشته براساس قانون تشکیل شرکت های تعاونی روستایی، تمامی امور نظارت و انجام حسابرسی بر عهده بخش دولتی بود و اکنون در راستای سیاست‌ های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی گری ‌دولتی به بخش خصوصی، 100 درصد حسابرسی ‌های این سازمان به بخش خصوصی واگذار کرد.
اسدپور اضافه کرد: بحث حسابرسی شرکت های تعاونی روستایی و سهامی زراعی و اتحادیه ها از بعد نظارتی یکی از مهم ترین عوامل تصدی گری سازمان تعاون روستایی است.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان امسال در حسابرسی از شرکت های تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی، سهامی زراعی، زنان و اتحادیه ها رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
این مسئول گفت: در جهت اعتماد‌ سازی و جلب مشارکت اعضا برای شفاف ‌سازی در معامله های اقتصادی، تعاونی‌ های روستایی از سیستم مالی «سیترا» استفاده می ‌کنند و تاکنون بیش از 97 درصد تشکل های تحت پوشش این سازمان مجهز به این نرم افزار مالی هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 170 هزار بهره‌ بردار عضو تشکل ‌های بخش کشاورزی هستند، گفت: هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌ های این تشکل‌ ها از مهم ترین وظایف تعاون روستایی است.
هم اکنون 133 شرکت در حوزه تعاون روستایی در هرمزگان وجود دارد که 81 شرکت آن فعال است.
سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان دارای 58 شرکت تعاون روستایی، 22 شرکت تعاونی کشاورزی، 23 شرکت تعاونی تولید، 6 شرکت تعاون روستایی و 2 شرکت سهامی زراعی است.
7195/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.