به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس اظهار کرد: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند حفظ و حفاظت ازمنابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این بدان معناست که همه افراد جامعه ارزش درخت، فضای سبز، جنگل، رودخانه و دریا را بدانند و درک کنند.
وی با اشاره به استفاده های مختلف از خاک، ابراز داشت: چگونه تنها به درخت میوه دار رسیدگی می کنیم درحالی که جنگل ها و درختان یکی از تامین کنندگان اصلی اکسیژن هستند و اگر نباشند زندگی روی کره خاکی امکان پذیر نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به فقر منابع طبیعی و پوشش گیاهی از مردم این استان خواست به منابع طبیعی و به خصوص درختان بعنوان یک دوست و همراه نگریسته و از آن ها حمایت و نگهداری کنند و بدانند که قطع کردن بی جهت درخت کفران نعمت است.
آیت الله نعیم آبادی از مسئولان و دست اندرکاران خواست مجموع منابع طبیعی و اهمیت و ارزش آن ها را بیشتر برای مردم معرفی کنند زیرا شناخت هرچه بیشتر باعث توجه و حراست از آن می شود.
خطیب جمعه بندرعباس در ادامه از دریا بعنوان یکی از منابع طبیعی خدادادی نام برد و گفت: هرچند ما دریا داریم اما چه کسی جرات می کند در سواحل بندرعباس که مملو از انواع آلودگی هاست شنا کند.
امام جمعه بندرعباس هم چنین با اشاره به انجام سفر رئیس جمهوری به هرمزگان و افتتاح و کلنگ زنی طرح هایی به ارزش 40 هزار میلیارد ریال بعنوان گام ارزنده دولت در زمینه عمران و آبادانی و ایجاد اشتغال در این استان نام برد.
وی از رئیس جمهوری بعنوان بزرگ ترین مقام اجرایی کشور نام برد و گفت: اگر قرار باشد جناح ها کارشکنی کنند مملکت درست نمی شود و باید سخنان رهبری برای همه ما فصل الخطاب باشد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان ساخت: با همه فعالیت های انجام شده مشکلاتی در بخش های بهداشت و درمان، مبارزه با قاچاق کالا، تامین آب آشامیدنی شهر و روستا، کشاورزی و همچنین به کار گیری افراد بومی وجود دارد که باید برای حل آن ها چاره اندیشی کرد.
وی در خصوص مبارزه با قاچاقچیان با بیان این که نمی شود در دریا دیوار کشید از مسئولان ذیربط خواست نیروهای عمل کننده اعم از سپاه و نیروی انتظامی را به پیشرفته ترین تجهیزات مجهز کنند.
7408/6149
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.