به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم استان هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرعباس افزود: خداوند را سپاسگزارم که امروز به بنده و هیات همراه توفیق داد تا میهمان مردم سرافراز استان هرمزگان و مردم خونگرم بندرعباس باشیم.
وی خطاب به مردم ابراز داشت: مردم مرزبان غیور سرزمین ایران، امروز به نمایندگی از ملت ایران به این سرزمین و آب های همیشه و ابدی پارس و مردم این دیار درود می فرستم، مردم هرمزگان قرن هاست پاسدار قهرمان دیار ایران بوده و توانسته اند بندرعباس را از دست استعمارگران و پرتغالی ها نجات داده و نام آن را بندرعباس بگذارند.
وی گفت: معمولا همه تمدن های بزرگ جهان در کنار رودخانه های بزرگ ایجاد شده است و سرزمین ایران که دیرپا ترین و ریشه دار ترین تمدن را دارد در کنار خلیج فارس و دریای عمان در سواحل مکران بنیانگذاری شده است.
رئیس دولت دوازدهم اظهار کرد: تمدنی عظیم، بزرگ و نیز پایدار در کنار خلیج فارس و دریای مواج آن بنیانگذاری شده است و مردم بندرعباس در یک جایگاه ویژه راهبردی تاریخی قرار گرفته و در کنار دهانه تنگه هرمز هستند.
وی ادامه داد: مردم هرمزگان نه تنها مرزدار و امنیت بان ایران بوده اند بلکه امنیت شاهراه و آبراه جهانی هرمز را بر عهده داشته اند که خون قلب اقتصادی جهان از این سرزمین عبور می کند.
روحانی افزود: نفت عظیم مورد نیاز دنیا از این تنگه عبور کرده است و سالیان دراز از این سرزمین و تنگه عبور خواهد کرد و در دو جنگ بزرگ در این منطقه که جنگ عراق با ایران و جنگ دوم خلیج فارس با تصرف کویت را شاهد بودیم در هر دو مرحله مردم ایران امنیت این آبراه بزرگ بین المللی را حراست کردند.
وی گفت: مردم می توانستند به دلایلی نه چندان منطقی جهان را در فشار قرار دهند اما مردم ایران و مردم هرمزگان و پاسداران این سرزمین نخواستند از کسی انتقام بگیرند و مردم جهان را از لحاظ انرژی تحت فشار بگذارند.
وی ادامه داد: در تمام جنگ تحمیلی، نیروی دریایی قدرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی ارتش از این آبراه حفاظت کردند و نفت ایران و نفت منطقه با اسکورت اف 14 ها و ناوچه های نیروی دریایی به سلامت از منطقه عبور کرد.
پیش از سخنان روحانی، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه و فریدون همتی استاندار هرمزگان ضمن عرض خیر مقدم به رئیس جمهوری سخنانی در زمینه مسائل مهم این استان بیان کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در قالب سفری استانی صبح امروز چهارشنبه وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شد.
دیدار با نخبگان و اندیشمندان هرمزگان، شرکت در نشست شورای اداری، بهره برداری از 15 طرح مهم عمرانی از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس هم چنین آغاز عملیات اجرایی 15 طرح دیگر از جمله برنامه های سفر رییس جمهوری به هرمزگان است.
خبر در حال تکمیل است...
7408/7195
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.