به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز جمعه در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به این که مقصد نهایی بیماران برای درمان، مراجعه به مرکز استان است، باید برنامه های توسعه ای از جمله احداث بیمارستان های بزرگ در مرکز استان هرمزگان در دستور کار باشد.
وی با بیان این که اقدام های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان در سال های اخیر انجام شده، افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته، هنوز جای کار بسیاری وجود دارد که رفع آن ها علاوه بر اعتبارات وزارت بهداشت، نیازمند اعتباراتی از دیگر منابع از جمله منابع استانی است.
جان بابایی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان های بندرعباس، بندرلنگه و میناب افزود: در حال حاضر بیمارستان شهدا شهرستان بندرلنگه نیاز به توسعه دارد که با تجهیز امکانات درمانی از جمله توسعه اورژانس، نیاز درمانی این شهر برطرف می شود.
وی تصریح کرد: توسعه بخش زنان و اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان میناب هم در دستور کار قرار دارد تا بتواند مناطق شرق استان را پوشش درمانی دهد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: براساس بازدیدهای صورت گرفته، توسعه و تجهز مراکز درمانی شهرهای بندرخمیر، سیریک و جاسک نیز در دستور کار قرار دارد.
جان بابایی یکی از مهم ترین موضوع ها در بندرعباس مرکز استان هرمزگان را تکمیل، تجهیز و راه اندازی هر چه سریع تر بیمارستان شریعتی بندرعباس به عنوان بیمارستان تخصصی بخش زنان عنوان کرد.
وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در ساخت این بیمارستان تصریح کرد: وزارت بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت به ساخت سریعتر این بیمارستان کمک خواهد کرد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: به طور یقین با راه اندازی مرکز زنان و زایمان در بندرعباس، خدمات باروری و زایمان بهتر و بیشتر از قبل ارائه خواهد شد.
استان هرمزگان دارای 17 بیمارستان دولتی با یک هزار و 150 تخت فعال است که طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.
7408/7195
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.