به گزارش ایرنا، عیسی باقر زاده همایی روز چهارشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: انتظار داریم این میزان درآمد تا پایان سال جاری به بالای 170میلیارد تومان افزایش یابد.
وی بیان داشت: اداره کل استاندارد هرمزگان در کسب درآمد در سطح ملی جایگاه نخست را دارد که بیش از 30 درصد درآمد استاندارد ملی کشور از سوی این اداره کل بوده است.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هرمزگان ابراز داشت: درآمد اعتباری حاصل از استاندارد که از خزانه کشور به این استان پرداخت می شود، در بخش های تجهیزات اداری، بخش آی تی صادرات و واردات، تجهیزات آزمایشگاهی و ایجاد ساختمان های اداری هزینه می شود.
وی اضافه کرد: در بخش هزینه ای نیز بیشترین میزان درآمدهای صورت گرفته در این اداره کل، صرف حقوق و مزایای کارکنان می شود.
باقر زاده همایی ابراز داشت: طی این مدت، در حوزه تدوین استانداردهای ملی 778 پیشنهاد به سازمان ملی استاندارد ارسال شد که از این تعداد 94 طرح مورد پذیرش قرار گرفت و 33 مورد نیز به نتیجه رسید که امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد به 50 مورد برسد.
وی گفت: هم چنین حدود 58 اظهارنامه گمرکی طی این مدت بررسی و نظر کارشناسی به گمرک استان هرمزگان اعلام شده است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص استانداردهای جایگاه سی ان جی و وجود پرونده هایی در این ارتباط گفت: به طور قطع استاندارد سازی جایگاه های سوخت برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است چون بحث ایمنی و سلامت کارکنان جایگاه ها و مشتریان مدنظر است.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی هرمزگان بیان داشت: بازرسی های این اداره کل به صورت کامل از تمامی جایگاه ها انجام شده و در حال جمع بندی نهایی هستیم اما در حالت فعلی خطری در این حوزه ما را تهدید نمی کند هر چند استقرار کامل استاندارد در این جایگاه ها ضروری است.
هم اکنون در استان هرمزگان 19 جایگاه سی ان جی در شهرستان های مختلف از جمله بندرعباس، حاجی آباد، بندر خمیر و قشم فعالیت دارند و هم چنین 9 شرکت بازرسی استاندارد در استان هرمزگان نیز فعال هستند.

**دومین آزمایشگاه سیلندر خودرو در بندرعباس راه اندازی می شود
باقرزاده همایی هم چنین تعداد جایگاه های سی ان جی در سطح استان هرمزگان را 60 جایگاه اعلام کرد و ادامه داد: در این رابطه با کمک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شورای ترافیک به زودی شاهد بهره برداری از دومین آزمایشگاه بخش خصوصی سیلندر خودرو در بندرعباس خواهیم بود.
وی با بیان این که 66 آزمایشگاه در قالب 2 شرکت در سطح استان هرمزگان وجود دارد، عنوان کرد: بنا داریم با مجوزهایی که صادر شده در شهر بندرعباس 6 آزمایشگاه سیلندر خودرو و یک آزمایشگاه نیز در شهرستان میناب تجهیز و راه اندازی کنیم.

** 27 پروانه صدور علامت استاندارد در هرمزگان باطل شد
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی هرمزگان در ادامه افزود: در حوزه نظارت اجباری بر واحدهای تولیدی از ابتدای امسال تاکنون 27 پروانه نیز باطل شده است.
باقرزاده همایی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، با بازرسی و آزمون از 397 باسکول بزرگ و همکف، 373 مورد با استانداردها مطابق داشت و 24 مورد نیاز به اصلاح داشتند.
وی گفت: در زمینه عرضه سوخت مایع نیز 817 مورد بازرسی صورت گرفت که 799 مورد در بازدیدهای اولیه دارای استاندارد و 18 مرد نیاز به اصلاح داشتند.
وی بازدید از 6 هزار و 800 مرکز تولیدی خرده فروشی ها، 22مورد بازدید دوره ای از آسانسورها، 8 هزار بازدید از مرکزهای تولیدی انباری و صدور کد شناسایی برای 19 واحد تولیدی مصنوعات در حوزه فلزات گران بها را بخش دیگری از عملکرد 10ماهه ابتدایی این اداره کل ذکر کرد.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی هرمزگان در پایان بر ایجاد نمایندگی و افزایش نیروی انسانی و لزوم نظارت اداره کل استاندارد در بندرهای گمرکی جدید تاکید کرد.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.