به گزارش ایرنا، هرمزگان هفته گذشته را با رقابت های ورزشی والیبال ساحلی کارگران کشور آغاز کرد و با تلخی انفجار مخزن قیر در کارخانه تولید قیر بندرعباس و مرگ سه کارگر در این حادثه در چهارم بهمن ماه، هفته را به آخر رساند.

** هفته ای ورزشی برای هرمزگان
هرمزگان در هفته گذشته در مقایسه با هفته های پیش تر، شاهد برگزاری و میزبانی چندین رقابت مهم ورزشی از جمله والیبال ساحلی کارگران کشور، مرحله پایانی رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز، مرحله سوم رقابت های کشوری بسکتبال با ویلچر، نوزدهمین المپیاد شطرنج هرمزگان تحت عنوان جام ساحل و رقابت های والیبال ساحلی جانبازان و معلولان کشور (جام ایثار)، قرعه کشی رقابت های جام جهانی فوتبال هنرمندان در کیش و سومین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بندرعباس بود.

** هرمزگان و هفته ای پر از آمار و ارقام امیدوارکننده اقتصادی
در هفته ای که پشت سرگذاشتیم خبرهای خوش اقتصادی بسیاری در استان هرمزگان اعلام شد که خبر از حرکت پرشتاب این استان و کشور بر روی ریل توسعه دارد.
از جمله مهم ترین این اخبار می توان به اعلام خبر استمرار سیاست خودکفایی گندم در کشور از سوی معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بندرعباس اشاره کرد.
از دیگر اخبار مهم می توان به صبحت های مدیرکل بنادر و دریانوردی در خصوص استقبال خطوط برتر کشتیرانی دنیا از بندر شهید رجایی اشاره کرد.
الله مراد عفیفی پور در همایش معاونان توسعه سازمان بنادر و دریانوردی که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، اعلام کرد: 21 خط کشتیرانی لاینر پس از برجام به بندر شهید رجایی بازگشتند.
از دیگر اخبار اقتصادی نوید بخش هفته گذشته در هرمزگان، اعلام رشد 131 درصدی صدور حواله های ارزشی پس از رفع تحریم ها از سوی مدیر شعب بانک سپه منطقه هرمزگان است که در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد.
اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای شهرستان جاسک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری نیز از دیگر خبرهای خوش هفته گذشته بود.
اعلام خبر ایجاد بیش از 15 هزار شغل در هرمزگان، راه‌اندازی اولین بازارچه مناسب‌ سازی‌شده ویژه معلولین در بندرعباس، افزایش 10 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اعلام خبر هزینه 3 هزار و 760 میلیارد ریالی برای عمران هرمز از سوی استاندار هرمزگان، گشایش چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و انرژی در کیش از جمله دیگر خبرهای خوش اقتصادی استان در هفته گذشته بود.
هفته گذشته هرمزگان میزبان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بود که اعلام کرد: بنیاد برکت با کمک مردم 60هزار میلیارد ریال طرح در کشور اجرا کرده است.
محمد مُخبر عصر سه شنبه هفته گذشته در آیین امضای تفاهم نامه توسعه پایدار جزیره هرمز از جزایر هرمزگان در خلیج فارس افزود: هم اکنون 6 هزار نفر متقاضی در نوبت برای همکاری با بنیاد برکت هستند که اگر هر کدام 20 میلیارد ریال پرداخت کنند 60 هزار میلیارد ریال مشارکت دارند.

**رخدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هرمزگان در اولین هفته بهمن ماه
هرمزگان اولین هفته بهمن ماه را با برپایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با شرکت بیش از 600 ناشر از سراسر کشور آغاز کرد.
این نمایشگاه امسال شاهد حضور خبرگزاری ها و نشریات استان از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز بود که در نوع خود از نظر بازدیدکنندگان جاذبه ای ویژه برای این دوره نمایشگاه بوده است.
البته یک روز مانده به برپایی نمایشگاه، شرکت توزیع برق هرمزگان برق آن را قطع کرد که این قطعی در نوع خود جالب و قابل تامل است.
افتتاح چهار مدرسه توسط بنیاد برکت در هرمزگان، اعلام خبر راه اندازی دفاتر الکترونیک قضایی در بیشتر شهرستان ها تا پایان سال، انتصاب حجت الاسلام یوسف رضایی به سمت سرپرست دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، معرفی محمد خیری به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان از جمله اخبار مهم سیاسی، اجتماعی و آموزشی هرمزگان در هفته گذشته است.
نقاشی 100 متری کودکان دهستان شمیل بندرعباس با موضوع نجات آب، آغاز تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی هرمزگان از اول بهمن ماه، پیشگیری از ترددهای دریایی در خلیج فارس به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در دومین روز از بهمن ماه، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای دریانورد نفت کش ایرانی سانچی ، اعلام خبر انتخاب کتاب سال خلیج فارس از سال آینده از دیگر اخبار مهم هرمزگان در هفته گذشته است.
از مهمترین اخبار اجتماعی هرمزگان در هفته گذشته به حوزه انتظامی و مرزبانی این استان بازمی گردد که شامل موفقیت پلیس استان در کشف 16 کانتینر ضایعات استیل قاچاق صادراتی به ارزش 50 میلیارد و شناسایی و متلاشی سازی 26 باند وارد کننده کالای قاچاق به مرزهای دریایی هرمزگان در مهرماه امسال از سوی مرزبانی است.
فرمانده انتظامی هرمزگان در خصوص خبر کشف کانتینرهای ضایعات استیل قاچاق گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این ضایعات را به اسم سنگ گچ به یکی از کشورهای آسیای میانه صادر کنند.
سردار عزیزالله ملکی افزود: عوارض گمرکی صادرات سنگ گچ صفر درصد وعوارض گمرکی صادرات ضایعات استیل 80 درصد است که متخلفان اقتصادی قصد داشتند حقوق دولت را پرداخت نکنند.

** پایان هفته ای سیاه به رنگ قیر برای هرمزگان
اما استان هرمزگان در روز چهارم بهمن ماه امسال شاهد اعلام خبر تلخ انفجار یک مخزن قیر در یکی از کارخانه های تولید قیر در شهرستان بندرعباس بود که طی آن سه نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر نیز مصدوم شدند.
گستره آتش در این حادثه به حدی بود که آتش نشانان پس از 18 ساعت تلاش بی وفقه موفق به اطفای کامل حریق شدند.
اما این پایان تلخ برای هرمزگان نبود، بلکه صبح روز پنجشنبه یکی از تکنسین های اورژانس 115 در پایگاه جاده ای گنو به دلیل پرتاب ترقه از سوی سرنشینان یک خودرو به دلایل نامعلوم به شدت مصدوم و به تهران اعزام شد.
طبق گفته های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، این تکنسین 28 ساله به شدت از ناحیه چشم آسیب دیده است.
7198/7408
گزارش : فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.