سید امیر امیری زاد روز چهارشنبه دربازدید ازغرفه ایرنا درپانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود: تعطیلی و نیمه تعطیلی بیشتر واحدهای صنعتی هرمزگان به منابع مالی و مشکل مدیریتی بر می گردد.
وی ادامه داد: اگر این واحدها به صورت مدیریتی بتوانند مجموعه خود را خوب هدایت کنند، کمتر با مشکل روبرو می شوند.
وی یاد آورشد: در طول 26 ساله تاسیس شهرک های صنعتی هرمزگان(از سال 70 تاکنون)، 880 قرارداد سرمایه گذاری صنعتی ثبت شده است که 398 قرارداد مربوط به 10 ماه نخست امسال است.
وی بیان داشت:11درصد از کل قراردادهای شهرک های صنعتی استان هرمزگان در جذب سرمایه گذاری در 10 ماه ابتدایی امسال صورت گرفته است که اجرای این قراردادها زمینه اشتغال یکهزار و 200 نفر را برای سال آینده محقق می سازد.
مدیرعامل شهرکهای صنعتی هرمزگان اظهار کرد: سال 97 نسبت به سالجاری (سال 96) رشد 45 درصدی سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی را به لحاظ تعداد سرمایه گذاری خواهیم داشت که پیش بینی می شود 62 درصد ظرفیت اشتغال داشته باشد.
امیری زاده ادامه داد: طرح کمپین مصرف کالای داخلی به ظرفیت 20 هزار واحد صنعتی کوچک ومتوسط در کشور در حال اجراست که استان هرمزگان نیز جز این طرح است.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح، در پروسه کامل چهار ساله 198 قرارداد سرمایه گذاری در هرمزگان با هدف فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به اجرا در می آید.
مدیرعامل شهرک های صنعتی هرمزگان یاد آورشد: طرح کمپین مصرف کالای داخلی برای نخستین بار در تبریز اجرا شد که موجب افزایش 25 درصدی فروش شهرک های صنعتی آن شد و تجربه موفقی برای سایر استان های کشور است که از این طریق محصول های خود را به فروش برسانند.
هم اکنون 24 ناحیه صنعتی در استان هرمزگان مصوب شده که 19 شهرک ناحیه صنعتی در حال بهره برداری و 5 شهرک نیز درحال واگذاری زمین برای ساخت و ساز است.
این 5 ناحیه صنعتی در شهرهای جاسک، بشاگرد، جناح بستک، بندرلنگه و ناحیه صنعتی صنایع دریایی است و همچنین یک ناحیه صنعتی نیز در آینده ای نزدیک در دشتی پارسیان ساخته می شود.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از شامگاه یکشنبه اول بهمن ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بندرعباس واقع در سه راه جهانبار آغاز به کار کرده است و تا هفتم بهمن ادامه دارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.