به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بیژن عابدینی در این نشست درآمد مصوب سال 96 شهرداری را 460میلیارد تومان اعلام کرد که 313میلیارد تومان آن باید از محل درآمدهای مستقیم شهرداری و 147میلیارد تومان از محل سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده محقق گردد.
وی افزود: تا پایان آبان ماه، 97میلیارد تومان بابت سهم شهرداری از سه درصد مالیات بر ارزش افزوده باید توسط اداره کل امور مالیاتی هرمزگان به شهرداری پرداخت می شد که میزان وصولی در این مدت 74میلیارد و 300میلیون تومان بوده است.
به گفته عابدینی در این مدت شهرداری نیز توانسته 140میلیارد تومان درآمد از سهم 313میلیارد تومانی خود را محقق کند و به این ترتیب مجموع درآمد هشت ماهه شهرداری بندرعباس حدود 214میلیارد تومان بوده است.
*بی پاسخ ماندن برخی پرسش های اصلی اعضای شورا
در گزارش کلی معاون مالی و اداری شهرداری بندرعباس برخی پرسش های اعضا درباره گزارش انحراف از بودجه، میزان دارایی های منقول و غیرمنقول شهرداری و میزان بدهکاری شهرداری به پیمانکاران بی پاسخ ماند و عابدینی پاسخگویی به برخی پرسش ها را خارج از حیطه مسئولیت خود اعلام کرد و جواب تعدادی دیگر را نیز مستلزم داشتن فرصت بیشتر دانست.
*پرسش های دیرهنگام اعضای شورا درباره کمک به باشگاه ورزشی آذرخش
در حالی که حدود 2 ماه از مصوبه شورای شهر برای کمک 300میلیون تومانی به باشگاه آذرخش بندرعباس می گذرد و این رقم به باشگاه یاد شده پرداخت شده، برخی اعضای شورا در نشست امروز پرسش هایی درباره محل و فرآیند پرداخت این کمک مالی مطرح کردند.
فیصل دانش نایب رئیس شورا اولین پرسش را در این باره مطرح کرد و خواستار توضیح معاون شهردار درباره محل تامین این مبلغ شد.
رئیس شورای شهر نیز در این باره اظهار داشت: هنوز بخش قابل توجهی از بدهی اداره کل امور مالیاتی به شهرداری بابت سهم ارزش افزوده باقی مانده است و پرداخت 300میلیون تومان به تیم آذرخش هم از همین محل بوده که تنها ردیف قانونی برای پرداخت های اداره کل امور مالیاتی به شهرداری است.
اسلام باوقار تصریح کرد: درگیرکردن شهرداری با تعامل ها و امور غیررسمی و پرداخت نشدن ارزش افزوده ای که حق شهرداری و مردم است روش درستی برای خدمت به مردم نیست و آن چه در این ماجرا اتفاق افتاد بازی با کلمات است.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز روند مربوط به پرداخت 300میلیون تومانی به باشگاه آذرخش را دارای ایراد توصیف کرد.
کیانوش جهانبخش ادامه داد:تمام ماجرای آذرخش از شکل مطرح کردن تا مراحل بعدی در تمام سطوح ایراد داشت.
وی اضافه کرد: این پول حق شهرداری بوده و هنوز بدهکاری اداره کل امور مالیاتی باقی مانده است.
معاون مالی اداری شهرداری در توضیحی کوتاه درین باره گفت: پرداخت به تیم آذرخش با نظر استانداری انجام شده و فرآیند آن نیز واریز وجه مورد بحث توسط اداره کل امور مالیاتی استان و پرداخت از مجرای شورای شهر و شهرداری بوده است.
*منتظر حضور مدیریت علوم پزشکی هرمزگان در صحن شورا هستیم
اختلاف دیدگاه درباره حیطه وظایف دانشگاه علوم پزشکی و شورای شهر یکی دیگر از موارد طرح شده در این نشست بود که به محور نطق پیش از دستور رییس و یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبدیل شد.
آغاز این ماجرا به اظهار نظر هفته قبل یکی از اعضای شورا درباره خرابی دستگاه ام آر آی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس باز می گردد.
اسماعیل بواشه در نشست هفته پیش، با انتقاد از خرابی ام آر آی، بیمارستان شهید محمدی را به بیماری تشبیه کرد که خود محتاج درمان است.
رسانه ای شدن این دیدگاه واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان را در پی داشت و دکتر سید حسین داوودی از اعضای شورا خواست به جای دخالت در این امور، به چالش ها و موضوعات شهری مانند وضعیت غیربهداشتی خورها و دستفروشی های مواد غذایی رسیدگی کنند.
رئیس شورای شهر نیز در مقام دفاع از همکاران خود، گفته های رئیس دانشگاه علوم پزشکی را بی جواب نگذاشت.
اسلام باوقار روز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: اعضای شورای شهر جایگاه قانونی خود را می‌دانند و به عنوان نمایندگان مردم می توانند از مدیران درخواست توضیح و گزارش عملکرد داشته باشند.
وی از آمادگی شورا برای کمک به کاهش مشکلات درمانی و بهداشتی خبر داد و از مدیران علوم پزشکی هرمزگان دعوت کرد با حضور در صحن علنی شورا مسائل و چالش های خود را مطرح کنند.
یکی دیگر از اعضای شورا نیز با انتقاد از مسئولان بهداشتی و درمانی خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیر شورای سلامت استان می تواند از آلوده کنندگان خورها شکایت کرده و یا به موضوع فلافل فروشی های خیابانی ورود کند و در این حوزه ها دارای مسئولیت مستقیم است.
پرویز سالاری ادامه داد: برابر بند 18ماده 71قانون شوراها، نظارت بر اماکن بهداشتی و درمانی وظیفه شوراهاست و انتقاد اعضای شورای شهر از وضعیت بیمارستان شهید محمدی بر اساس قانون و در راستای وظیفه نمایندگی مردم است.
2094
گزارش و انتشار: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.