جلیل تراهی روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا، با اشاره به اینکه این افراد بدون حامی هستند، افزود: این دانش آموزان جز خانواده هایی هستند که به علت بیماری، از کارافتادگی، بد سرپرستی و زندانی شدن از سرپرستی مناسبی برخوردار نیستند و برای معیشت و ادامه تحصیل به حامی نیاز دارند.
وی بیان داشت: هم اکنون 7 هزار و 225 یتیم زیر 15 سال نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند که تا پایان آذر ماه حدود 90 میلیارد ریال از سوی حامیان به این افراد کمک شده است.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: سال گذشته بیش از 99 میلیارد ریال از سوی خیران به ایتام کمک شد اما نیاز آنها حدود 180 میلیارد ریال در سال است.
تراهی گفت: سرانه ای یک یتیم در استان هرمزگان، 50 هزار تومان بوده اما این در حالی است که نیاز ایتام حدود 200 هزار تومان در ماه است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به میانگین متوسط کشوری که 140 هزار تومان سرانه هر یتیم است، پائین تر بوده و برای افزایش دریافتی ماهانه آنان نیاز به مشارکت مسئولان و حمایت خیران است.
این مسئول یاد آورشد: اکرام ایتام و محسنین طرحی انسان دوستانه و با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست و نیازمند است که حامیان در این طرح، حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و غیر یتیم را بر عهده می گیرند و به صورت ماهانه مبلغی را به حساب آنها واریز می کنند.
تراهی اضافه کرد: در بحث اکرام نیازمندان تلاش داریم بنگاه های اقتصادی، اصناف و بازاریان را نسبت به ایتام و نیازمندان حساس تر کنیم، چرا که با سپردن امور اقتصادی به مردم، کارها سریع تر انجام می شود.
وی ابزار داشت: تلفن 33670934 اداره اکرام و سامانه تلفن گویای 3288 آماده دریافت کمک های نقدی و نام نویسی حامیان در طرح اکرام ایتام است.
52 هزار و 250 خانوار تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان قرار دارند که بیش از 69 درصد این خانوارها در روستاها ساکن هستند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.